onsdag 24 juli 2019

Det snackas alltid högt om rasism. Ungefär som om det bara gällde utlänningar - men sanning att säga är det normalläge på en del folk i Sverige nu för tiden.

Själv har jag vid en del tillfälle bemötts av folk som varit irriterad av någon outgrundlig anledning. Ibland verkar det räcka med att man bara finns och när jag har svarat så har man naturligtvis hört att jag kommer "norrifrån" de som nu är svenskar och mer van med svenska dialekter.

Jag måste tillstå att jag är rätt häpen varje gång över att mötas av:


- Åk hem för helvete din lappjävel!

Tror du nu att det bara är yngre människor som sagt det?

Nix, det är faktiskt människor i min egen ålder som fällt denna kommentar.

Är det någon "nysvensk" man så låter det alltid: 


- Jag skall knulla din morsa!

Helt sanslöst vilken mentalitet det har blivit.


Nej, du får inte kopiera bilden - den har min dotter ritat åt mig och den tillhör BARA mig och ingen annan!

2 kommentarer:

  1. https://www.gp.se/kultur/kultur/det-finns-inget-jag-h%C3%B6rt-s%C3%A5-ofta-som-att-jag-borde-%C3%A5ka-hem-1.16551096

    SvaraRadera
  2. "Theresa Williams" din s.k. kommentar är borttagen!

    "Theresa Williams" I den här bloggen gör man INTE dylika inlägg, då får man skaffa sig en annan form av oseriösa annonser. Men som sagt var INTE här!

    SvaraRadera