söndag 10 mars 2019

Söndag och solen tittar fram och får mig att inse att mina grannars flitiga eldande har förvandlat mina fönster till något man helst inte vill tänka på.

Jag försöker verkligen tänka: Förlåt dem Herre ty de vet icke vad de gör...

Det är mer än jag tänker när jag går omkring och hostar och hela huset är fyllt av deras rök. Då är det nog mer åt hållet att det osar svavel ur mina öron!


Men det är svårt att tänka förmildrande tankar, även om jag är på mitt bästa söndagshumör, eftersom de skiter i allt och alla. Så på sådant sätt hör de verkligen hemma i det miljötänkande Göteborg, som är helt käpprätt åt H-vete det också!

 - Ja, förlåt mig Herre att jag blandar in dig i skaran intelligensbefriade och osedvanligt enfaldiga och dessutom har osmaken att blanda in dig i den fallna ängelns sfär.

OM jag gått och blivit religiös? - Nej, kanske inte. Men ibland önskar jag att jag fick vara Gud ett dygn. Världen skulle inte känna igen sig när de vaknade till nästa dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar