måndag 25 februari 2019

Jag börjar starkt ifrågasätta hur saker och ting fungerar - är EU:s lagar i själva verket rena rama diktaturen - Håller de på att slakta min blogg eller vad är det här fråga om? Jag begriper i vart fall inte vad det här betyder: Du som är min bloggläsare läs själv och framförallt begrunda! - Min blogg är knappast någon terroristverksamhet.

EU:s lagar kräver att besökare från EU får information om cookies som används och uppgifter som samlas in i din blogg. I många fall kräver dessa lagar även att du får tillstånd.

Vi har lagt till ett meddelande i din blogg som förklarar Googles användning av vissa cookies i Blogger och Google, inklusive cookies för Google Analytics och AdSense, samt andra uppgifter som samlas in av Google.

Du ansvarar för att bekräfta att det här meddelandet verkligen fungerar i din blogg och att det visas. Om du använder andra cookies genom att till exempel lägga till tjänster från tredje part, kan det hända att meddelandet inte fungerar. Om du använder funktioner från andra leverantörer kan det hända att ytterligare uppgifter samlas in från användarna.

Läs mer om det här meddelandet och ditt ansvar.
Stäng denna avisering
Efter meddelandet om att Google+ API kommer att fasas ut i mars 2019 kommer ett antal ändringar att göras på Bloggers Google+-integration den 4 februari 2019.

Google+-widgetar: Stöd för widgetarna "+1-knappen”, "Följare på Google+” och "Märke för Google+” i Layout kommer inte längre att vara tillgängliga. Alla förekomster av dessa widgetar kommer att tas bort från din blogg.

+1-knappar: +1/G+-knapparna och Google+-delningslänkarna under blogginlägg och i navigeringsfältet kommer att tas bort.

Observera att om du har en anpassad mall som innehåller Google+-funktioner måste du eventuellt uppdatera mallen. Kontakta din malleverantör för råd.

Google+ Kommentarer: Stöd för Google+ Kommentarer kommer att försvinna och alla bloggar som använder Google+ Kommentarer kommer nu att använda Blogger-kommentarer. Kommentarer som har publicerats som Google+ Kommentarer kan inte flyttas till Blogger och kommer inte längre att visas i din blogg.

Läs mer.
Stäng denna avisering
Dina HTTPS-inställningar har ändrats. Alla besökare har nu möjlighet att visa din blogg över en krypterad anslutning genom att öppna https://gun-m-ek.blogspot.com. Befintliga länkar och bokmärken till din blogg fortsätter att fungera. Läs mer.
Stäng denna avisering
Your language preference for Blogger can be changed in your Google Account settings

1 kommentar:

  1. jag skall bara be att få kommentera det hela med att JAG har inte lagt till några cookies, det har skapats av Blogger inte av mig! Jag har aldrig någonsin önskat att mina läsare skall råka ut för några cookies, som jag själv blir helgalen av att möta. - Problemet sitter på andra sidan jordklotet= USA.

    SvaraRadera