torsdag 15 november 2018

Partiledaren Jan Björklund (L) säger att han aldrig upplevt något som liknar den hatkampanj han mötts av den senaste tiden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jGMmd/jan-bjorklund-en-formidabel-hatkampanj

En del människor slutar aldrig att förvåna mig, Jan Björklund är en av dem.

Men det kanske rent av är nyttigt för honom att känna av det han själv iscensatt mot Sverigedemokraterna under så förskräckligt lång tid.

Mobbing, hat och onyanserade utfall leder aldrig till något konstruktivt överhuvudtaget och det var ju kanske på tiden att Jan Björklund fick smaka egen medicin. Därför att det man inte vill utsättas för skall man inte heller utsätta andra människor för.

Sedan måste jag säga att dagens politiska läge där Centerpartiet och Liberalerna valde att inte stödja den egna falangen är så anmärkningsvärt att jag saknar ord för det hela. Jag trodde att politik var något som man själv trodde på och inte handlade om MAKT.

Den enda som framstår som riktigt trovärdig i den här soppan är faktiskt Ebba Busch Thor, som från första början förstått att det är KD:s politik som är i främsta rummet och att det handlar om Sverige. Inte någon såpopera medan hela landet håller på att skjutas i sank. Ebba Busch Thor har också förstått att det är väljarna som har gjort sina val och det är också det som de invalda i Sveriges Riksdag har att förhålla sig till. Kan man inte förstå så grundläggande saker har man inget där att göra.

Det här om något visar att det jag har hävdat i otaliga decennier att både politik och fackföreningar har överlevt sig själva. Vi behöver något helt annat i det här landet medan det ännu finns något kvar att rädda överhuvudtaget. Hela landet har skjutits i sank men de här maktgalna politikerna fortsätter och käbbla som några förorättade småungar.

Jag håller med Jimmie Åkesson (SD) det är inte bara sandlådenivå på det hela, det hela är att likna vid Vilda Västern.

Gudarna skall veta att jag har långt ifrån delat åsikter med en del av mina mina arbetskamrater, men jag har aldrig ens drömt tanken om att vägra samarbeta med dem. Den dagen man inte klarar av det så skall man också förstå när det är dags att lämna eller kasta in handduken...


Jag hittade detta inlägg på FB för ett tag sedan, som visar i praktiken hur saker och ting fungerar. Inom den svenska Riksdagen vägrar man att acceptera de väljare som valt att rösta på Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna.
Det måste i förlängningen betyda att man inte respekterar någon annans röst än sin egen, vilket i förlängningen också måste betyda att Sverige har blivit en diktatur, eller i vart fall är det detta som en del människor anser att det skall bli fullt ut.

Jag hoppas att dessa personer kommer att få lämna Sveriges Riksdag inom en mycket snar framtid och att folk också skall förstå grundläggande spelregler för ett bevarande av det samhälle som byggts upp under stora uppoffringar av de människor, som idag är fullständigt akterseglade av en maktelit, som inte ens har vanligt hederligt folkvett!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar