lördag 8 september 2018

Trovärdigheten för Public Service, RFSU, eller en del av politikerkåren - har det inte spårat ur nu?

https://www.youtube.com/watch?v=l1nqO9W-JeMJag undrar vem av partiledarna som hade tyckt att det varit ok att bli utsatt på detta fruktansvärda sätt.

Vi kan göra ett litet test: jag lägger nu ut en bild som reaktionen på Utrikesministern Margot Wallströms åsikter om att man måste tåla att bli "skojad med" när man är politiker.

Stefan Löfven och Kommandoran som har många likheter med Stefan Löfvens politik och utseende.



Sitter man i Public Service och ägnar sig åt direkt mobbing, eller har journalister som inte klarar av att hantera sina egna sympatier är det allvarligt. Det finns en solklar finns anledning att ifrågasätta åt vilket håll Sverige är på väg. Är det äta eller ätas, är det så man skall hålla ihop ett samhälle?

Reaktionen inom media själv är mycket anmärkningsvärt. Kallar man det här för granskning av politiker då har man svårt att förstå att det här verkligen inte är satir. Se länken så att det nu blir sansat!

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/akessons-motangrepp-mot-wallstrom-ovan-med-alla/

Ett helt demokratiskt valt parti som finns i Riksdagen låter de som själva varit utsatta, de med annan sexuell läggning och där vinden nu har vänt häcklar ett parti genom att de får representeras av en plastelefant. Där står dessutom resten av partierna och tycker till och som dessutom i efterhand inte ens vill stå för sina svar!


Jag har alltid stött RFSU till 100 % men det som nu skedde i samband med Pridefestivalen i Stockholm, det finns faktiskt inte inskriven i min världshistoria! Det är tecken på bristande kunskaper om dels det land vi bor i. Vad jag vet så har Pride eller RFSU inte förbjudit Socialdemokraterna eller någon av regeringspartierna att medverka. Det är samma politiska personer som genom sitt juridiska ombud i Girjasmålet stod och gjorde hån av ”lapparna”, de räknades inte ens som RIKTIGA människor. Den samiska sångerskan Sofia Jannok m.fl. reagerade så starkt, att de inte ens ville se sig som svensk, ville inte bli kallad svensk och egentligen har de fullständigt rätt den delen av landet är annekterat och den annekteringen fortgår alltjämt!

Jag förstår verkligen Sofia Jannoks avsky och avsmak fullt ut. Därför att själv kände jag en våldsam avsmak, trots att jag under 20 års tid mött dessa handlingar i tingsrättens arkiv och fastighetsavdelning! Än en gång så rann alla historiska sammanhang upp som jag både i yrke och allmänbildning har GODA kunskaper om: Sverige kolonisationshistoria.

Jag lyssnade också på Mark Levengoods Sommarprat i år och det är förskräckligt hur homosexuella kan behandlas. Jag blir ärligt och uppriktigt ledsen över när människor inte beter sig som människor/medmänniskor. Hat har aldrig lett någonstans och kommer inte att leda någonstans. Jag har ju också egna erfarenheter av hur fruktansvärt det har varit för människor med annan sexuell läggning:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=6959317
Rent historiskt är det inte länge sedan de berörda människorna med annan sexuell läggning etc. klassades som psykiskt sjuka i Sverige. Jag hade själv en mycket nära relation i familjen som levde 10 år som HIVsmittad och avled i AIDS 1996. Jag själv blev ifrågasatt som förälder för att jag ”tillät” den personen att vara en del av vår familj och umgås med mina minderåriga barn. Sedan att personen ifråga inte hade några dylika relationer med oss som ens kunde smitta hade samhällets inte något till övers för. Jag har mao ett facit i min hand därför känns det här utpekandet av just SD som groteskt och som jag inte tycker hedrar RFSU och även RFSL, som jag känner mig djupt besviken på att de ens har piskat fram något dylikt ställningstagande även i Östersund uteslöts SD ur den allmänna partiledardebatten som fanns med i Sápmi pride.

Jag har mao följt utvecklingen på mycket nära håll och har även en ung person i släkten som slåss med denna problematik, att vara född till hon men alltid känt sig som den han nu han en gång för alla är. Tala är en sak och göra en helt annan och där har denna regering ännu inte kommit ikapp, det är en annan problematik som också haltar! Jag har själv en anhörig som fått bege sig till Danmark för att bli inseminerad, jag kan mao personligen en hel del om just problematiken som dessa människor och deras anhöriga inte alltför sällan får vidkännas.


Jag undrar fortfarande varför Socialdemokraterna och statsministern Stefan Löfven just i egenskap av sittande regering inte har sett till att NMR:s tyrruna som ännu inte är juridiskt prövad, eller hela organisationen är det.

Fram till 1934 kunde homosexuella samlag i Sverige bestraffas med straffarbete i högst två år. Efter en motion från Vilhelm Lundstedt togs straffbestämmelsen bort 1934, men en fullständig avkriminalisering av homosexuella handlingar skedde inte förrän 1944. Sedan betraktades homosexualitet istället som en sjukdom fram till 1979. - Försent skall syndaren vakna, men det ger dem inte rätten att vara präktiga!

I Sverigedemokraternas, SD, partiprogram står följande att läsa:
Sverigedemokraterna ser FN som den primära organisationen för internationellt samarbete vad gäller fred och säkerhet, samt samverkan för demokrati och mänskliga fri- och rättigheter.
Vi vill värna om den personliga assistansen i enlighet med de ursprungliga intentionerna med LSS-reformen.
Funktionsnedsättning
Sverige ska fortsätta vara ett tolerant och öppet land där alla har samma rättigheter oavsett sexuell läggning eller identitet.
Demokrati

Genom att upprepa en lögn tillräckligt många gånger så blir det ändå inte en sanning!

2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att löpsedlar och TV:s vinkling och tidningarnas löp idag ser ut som det är, där man rycker ur ett sammanhang och serverar endast "Det är för att de inte är svenskar. De passar inte in i Sverige".
    https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2018/svt-tar-avstand-fran-jimmie-akessons-uttalande/

    Uttalandet var betydligt längre och hörde samman i ett sammanhang om vad som blir konsekvensen av en dålig integration.

    Public service uttalande strider emot deras uppdrag.

    Självklart så står det nu på alla löpsedalar att man INTE skall rösta på SD och V, de två partier som gått starkt framåt i opinionssiffror.

    Man vill ju gärna konservera Socialdemokraterna och Alliansen, de vill ju gärna ha bibehållen makt trots att de har förstört hela Sverige.

    SvaraRadera
  2. Så är det ju, man är rädd att tappa makten oavsett om man tillhör den rödgröna sörjan eller alliansen. Det går nu an att hänvisa till Ryssland odyl.att de har diktatur och ingen pressfrihet men det är ju bara skendemokrati här i Sverige. Det finns ingen fri media värd namnet längre och har man en gång fått ögonen på den diktatur som råder är det svårt att blunda. Ta bara vad SVT:s Janne Josefsson kommit fram till. Det är skrämmande:
    https://www.youtube.com/watch?v=frU_UDNN3pk

    Mitt gamla blogghål NSD där skedde en nedsläckning av hela övre norra Sverige. Idag går det inte ens att hitta i röran av alla stiftelser som man mörklagt hela Sveriges media med. Men innan jag slutade som bloggare för NSD, vilket naturligtvis ytterst var mitt ställningstagande mot LKAB i Malmberget, statens eget företag som fördrev ortsborna och förstörde deras boenden och livsvillkor, toppen blev när jag skrev om Osmium i Bottenviken och den fd. landhövdingen satt i LKAB:s styrelse såg till att den utredningen som hade gjorts inte längre var sökbar på webben. Initialt så skyllde man ju på Ryssarna, som tog osmiumanklagelserna på största allvar, men så hittade man två malmprover från Malmbergsgruvan som man hade förvarade, de analyserades och de gav utslag på Osmium!Det är ju ingen större hemlighet att SBAB som ligger i Bottenviken hanterar malmen från Malmbergsgruvan.

    Helt plötsligt så var det finnarna som var orsaken till missbildningar bland barn. Tja, diktaturen i Sverige den är bara ett faktum och det är stora krafter som styr och ställer.

    Så egentligen är det bara rena skenmanövern när vi får gå och rösta.

    Oavsett om SD kommer att få 60 % av alla röster så kommer de inte att ha sin partiledare som statsminister, inte lär de heller få några poster i Sveriges regering. Se bara vilket j-la liv det var om talmansposten!

    Barnskörarna gick omkring med tröjor vid Förskoleupproret:
    http://www.gp.se/debatt/f%C3%B6rskoleupproret-%C3%A4r-d%C3%B6mt-att-misslyckas-1.6245772
    tvingades att inte bära dessa tröjor av kommunerna. Medan knäppgöken i Sveriges riksdag gavs fritt spelutrymme:

    https://www.youtube.com/watch?v=oU0k3Z-N8zE

    https://www.youtube.com/watch?v=LtjVfuFaDHo


    Det är det här landet så påstår att det råder demokrati.

    SvaraRadera