lördag 8 september 2018

Det skitigaste valet i Sverige någonsin - Jag har fått nog av svenska politiker!

Sista veckan har det verkligen blivit helt klart att de "rumsrena" partierna bara vill ha makt till vilket pris som helst. Sverige och de som finns i det här landet oavsett om det är svenska medborgare, flyktingar eller invandrare skiter de fullständigt i, bara de får behålla makten.

Jag har personligen inte varit någon trogen väljare under alla dessa år jag har kunnat rösta, vilket är ganska många så här långt. Någon lär ha sagt att normalt är man vänster i 20 års åldern höger vid 40 och sedan har man lärt sig att ifrågasätta och analysera.

Såg del av sista debatten ikväll efter att jag hade tittat på Coco Chanel och Elsa Schiaparelli i SVT 2 vilket var ett trevligt program. Det är ju mer än vad man kan säga om partidebatten som jag slog över till efter det var slut. Det vänder ju sig i magen när man hör hur politikerna går an och gapar i munnen på varandra. 

För mig är det en självklarhet att ALLA partier skulle tala med varandra och faktiskt reda upp hela Sveriges baklängesåk tillsammans. Så här kan vi inte ha det! Stå och banka varandra i huvudet är så fruktansvärt snurrigt att jag saknar ord.

VÄNSTERN Det är ju skrattretande att ljushuvudet Jonas Sjöstedt i gänget ställer sig och påstår att de skall respektera väljarna. Han menar väl att han skall respektera väljarnas val bara inte SD:s väljare.

Jag är själv uppväxt i ett rött politikerhem och redan som 10 åring när vi var på bjudresa i forna DDR insåg jag att här var det något som inte stämde. Folk var rädd, eller har ni någonsin gått fram till en kiosk och den som står i kiosken vägrar att ta betalt och såg allt ängsligare ut när min mamma propsade på att få betala! Polityren krackelerade betänkligt och mina föräldrar var allvarligt bekymrade det förstod jag av deras viskande sins emellan, när pappa kom tillbaka från en "rundtur" som endast gubbarna fick medverka i.

Det bekräftades också vid rundresa i Europa 1970 på motorcykel och vi kom från Väst-Berlin. Hade jag inte haft käft och bakben och blivit vansinnig över förljugenheten som jag som 10 åring hade mött kontra då 1970, hade jag väl vara förpassad till Sibirien med enkelbiljett. Det var verkligen skarpt läge! Men när han bakom den vitfärgade glasrutan i passkontrollkuren fick klart för sig att jag hade varit inbjuden med min familj till DDR, var det som att helvända på noll sekunder. Partipiskan var helt uppenbart något att ducka för. Den där stackaren med skarpladdat vapen som hade sprungit fram och tillbaka som en skottspole med mitt pass till den som satt bakom glasrutan han var helt kallsvettig stackaren.
Vara solidarisk är en sak men att vara en svikare är banne mig värre!
https://www.youtube.com/watch?v=IAs5PPlVWG4


LIBERALERNA
krigsivraren Jan Björklund som vill dra in oss i NATO och vill ha "mer EU", han kan ju inte vara normalt skruvad heller. Han snackar i nästa sekund om "det alltmer BRUNA och stöveltramp ute i Europa", det vill han till varje pris vara en del av! Om L inte kan prata med SD som sitter i Riksdagen hur i hela himmelen tror han då att det skall kunna fungera i EU där det verkligen blivit alltfler extrema partier i Europa och en del av dessa länder har blivit rena rama mörkret!

Jag håller med Herr H som lessnat på den damen CENTERPARTIETs Annie Lööf, hon skriker ju och är helt hysterisk för jämnan. Hon tycker på allvar att hon är ett föredöme, men hon ingår hon också i det sunkiga som kan hända när man kommer som flykting till Sverige.

Jag har personlig kontakt med en afghansk grabb, hazar, som kom som ca 12 åring 2003 till Sverige, han var definitivt ännu inte i målbrottet ens. Han kom hit under fruktansvärda umbäranden, men han har ännu inte fått bli svensk medborgare trots att Afghanska ambassaden i Oslo utfärdat ett pass för honom och både svenska ambassaden och RK i Kabul vet mycket väl hur registreringen av medborgarna sker. NEJ då svenska regeringen godkänner inte pass utfärdade av Afghanska ambassaden i Oslo.

Ännu 15 år efteråt har han ännu inte fått bli svensk medborgare och svenska idrottsförbundets intygande att han inte kan tävla för Sverige om han inte får sitt svenska medborgarskap det har inte hindrat det här sunkiga landet att fortsätta att haverera hela hans liv och försätta honom i ett enormt trauma.Hur många gånger han tills dags dato har ansökt om att få bli svensk medborgare det har nog både han, hans svenska fosterhemsföräldrar och jag tappat räkningen på. Sista gången nu lämnade han in ännu en ansökan om att få bli svensk medborgare
20160923. Då var det kötid 8 månader sen ökade det allt eftersom nu är det 25 månaders väntetid till beslut. Rena katastrofen, en del av hans bekanta har fått en handläggare efter 9 månader.

Så det där hysteriska skrikandet i tid och otid och föraktfullt uttryck om BRUN och BRUN, det kanske man inte skall säga med den mörka historien som de själv har som de sannerligen inte gjort upp med, men den har ju knappast försvunnit för att man inte låtsas om den:
https://www.youtube.com/watch?v=wt6_WCPmmos


SOCIALDEMOKRATERNA fortsätter att ha en märklig människosyn, nu är man uppe i två veckors ledighet för att föräldrar skall få vara med barn, samtidigt så drar man in LSS för barn som inte ens kan andas själv och det tvingar in dessa barn i institutionsvård därför att föräldrarna inte orkar vara vaken dygnet runt! Institutionsvård som man medan jag jobbade kvar på tingsrätten befriade människorna ifrån där de hade suttit inspärrade många gånger för att de hade kommit från "små förhållanden".

Jag är ombud i flera ärenden och jag kan säga att det mörker som finns i detta samhälle är enormt.

Det är ju så man tror man befinner sig i Twilight Zone, när de står och anklagar SD så är kanske det sista de skall ägna sig åt med sin egen historia som man bara sopat under mattan:

https://www.youtube.com/watch?v=CGS9AuiIVnA
Jag har dessvärre personlig erfarenhet av deras godtycke, eftersom jag har släktingar som blivit drabbade av deras vedervärdiga människosyn.

MODERATERNA och KRISTDEMOKRATERNA orkar jag inte ens söka några länkar till. men det här var två partier som haft mycket nazister i sina led. Det är som Jimmie Åkesson säger, varje parti har något i sin egen historia som inte är bra. 

SVERIGEDEMOKRATERNA
där finns det många som gått med i partiet och trott att de kan vara rasister och nazister men de har systematiskt rensats ut ur partiet. SD är det enda parti som anser att NMR skall förbjudas eftersom de är ett våldsbejakande parti precis som vänsterextremisterna. NMR har dessutom partisymbol Tyrrunan som är förknippas med förintelsen och att den bars av Adolf Hitlers närmaste män som gått den beryktade Reichführerschule: Rikets ledarskapsskola.
Jimmie Åkesson står på NMR:s dödslista.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJBnMw/jimmie-akesson-grillas-i-partiprogrammet Det finns en länk till en film där som är 53:39 där Robert Aschberg och Janne Grönros intervjuar Jimmie Åkesson.

De nazister som gått med i SD har rensats ut systematiskt ur partiet, eftersom det här faktiskt blivit ett nytt parti sedan Jimmie Åkesson tog över. Men deras HISTORIA är lika skitig som de andra partiernas.
https://www.tv4play.se/.../jenny-och-steffo-tr.../10002584
Här berättar Jimmie Åkesson för Steffo Törngren och Jenny Strömstedt om vad det var för unket parti som fanns i dess ursprung. 

MILJÖPARTIET Isabella Löfvins resonemang pallar jag helt enkelt inte med att ens kommentera, det är ju skam att ett så litet parti har en vice statsministerpost en vice statsminister som är precis lika inkompetent som statsministern Stefan Löfven.

Gustav Fridolin MP har dock gjort en insats när han fann handlingar i Riksdagens arkiv som borde få var och en att fundera HUR relevant det är att stå och kasta rasistskit i ansiktet på något av partierna som sitter i Riksdagen. Den dokumentärserie som han gjorde tillsammans med Sandberg sändes i TV 4, men den har Regeringen motat bort från SVT. Men alla 3 avsnitt finns på Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=lRA2_zgpDys


- Den som själv inte fått den skolning som jag själv har fått genom att växa upp i det hem jag gjorde, har här själv möjlighet att åtminstone förkovra sig.

Frågan kvarstår ändock:

Hur länge tror de här övriga partierna att det är hållbart att radera ut så stort antal väljare som SD står för? Snacka om skendemokrati. Vad är då skillnaden mellan en diktatur och det här landet?
Hantera

1 kommentar:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=l1nqO9W-JeM

    HUR får något dylikt pågå i svensk media. Lägg ner P 3!

    SvaraRadera