fredag 3 november 2017

VEM kan man lita på? - Inte på maktpersoner i Sverige i vart fall.

Låter jag nu som en domedagskvinna, som man blir klassad som när man sätter fingret på något väldigt obehagligt: sanningen. 

Jag låg mer eller mindre helt utfluten framför TV:n igårkväll, sedan jag varit på språng i princip hela dagen och först på kvällskvisten landade i hemmets ostädade vrå. Inte för att det fanns något som jag inte redan kände till om TV-dokumentären "Tvärvändningen - om svängningen i flyktingpolitiken 2015", men jag tänkte att jag skulle se hur man vinklat det hela och det var till min stora förvåning rakt upp och ner verklighet som skildrades, utan en massa omskrivningar: https://www.svtplay.se/video/15722192/tvarvandningen-om-svangningen-i-flyktingpolitiken/tvarvandningen-om-svangningen-i-flyktingpolitiken-avsnitt-1?info=visa&utm_source=tv.nu
Vill du inte se den via länken, går de i repris i stort sett många dagar framöver i SVT och Kunskapskanalen.

Allt hjärntvättade som gått ut på våra gator och skanderat rasism, skrivit rasism och allt vad de nu vill kalla det här problemet för, de har helt uppenbart problem idag. En lögn blir inte sannare bara för att den upprepas tillräckligt många gånger.


Men det som är mest avskyvärt är att Göran Persson, Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt och Carl Bildt avböjt att medverka i dokumentären, inte minst delat ut fetsmällar - t.o.m. i de egna leden. De andra naiva ur diverse partier förstår jag mig verkligen inte på. Det går ju inte att tycka till sig, att något som inte fungerar, skall kunna fungera!

Jag låg där och tyckte riktigt synd om Tobias Billström (M), när han kom till talas flera gånger under dokumentäre, om hur illa han behandlades av Fredrik Reinfeldt, som då var statsminister. När Billström påtalat att det inte gick att bedriva en dylik migrationspolitik, den var fullständigt ohållbar ur många perspektiv, valde
Fredrik Reinfeldt att ge Tobias Billström, sin egen utredare och minister, tillika partikamrat en präktig fetsmäll och kontrade med de riktigt falska orden, som han höll i talet:  "Öppna våra hjärtan".

Man kan undra varför Moderaterna inte valde Tobias Billström, som partiledare istället, när de nu prompt trodde att Anna Kindberg Batra inte skulle klara uppdraget pga att hon närmat sig Sverigedemokraterna, dvs kunde tänka sig att tala med Sverigedemokraterna. De förhatliga sanningssägarna!


Och vem minns väl inte Statsministern Stefan Löfvéns ord, när han nyss stod och ondgjorde sig över Sverigedemokraterna: "I mitt Europa bygger vi inga murar"

Nej, det behövs verkligen inte, det klarar den här svenska regeringen av så himla bra själva! Segregationen är idag fullständig, går man ut längs Avenyn en kväll blir man mörkrädd över vilken verklighet som råder där.

Den som inte minns de här politiskt inavlade pappenheimarna och allt de står för, måste tillhöra den mer svagsintas skara, eftersom det ligger så nära in i realtiden. 

Tragiskt att behöva åse hur de här två personerna, Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfvén, de senaste statsministrarna, vägrade uttala fakta som de mycket väl kände/känner till, men spelade ut sina kort allt bara för att vinna politiska poäng!

Bert Karlsson som också medverkade i dokumentären påtalade att Regeringen och de olika partierna är fortfarande lika hycklande!


Några fler hycklare av värsta slaget, som väl rimligen bör falla under ren kriminalitet är Rikspolischefen Dan Eliasson. Han står och ondgör sig över hur polisstationer sprängs och hur polis får sitt hem sönderskjutet med familj och barn närvarande. Bara ett under att ingen skadades eller t.o.m. avrättades.

Rikspolischefen Dan Eliasson tror visst att vi är fullständigt puckade och inte minns att Dan Eliasson gjorde något fullständigt kriminellt, när han själv mot gällande lag lämnade ut polisernas adresser och personliga uppgifter till IT-folk som absolut inte skulle ha tillgång till dessa uppgifter! - IT-skandalerna är härvidlag så många att man trots allt måste klassa alla inblandade inkl. Regeringskansliet som ett hot mot Rikets säkerhet!


Senast idag när jag slog upp Göteborgs-Posten trodde jag knappt mina ögon: http://www.gp.se/nyheter/sverige/interner-larmar-kvittokaos-p%C3%A5-anstalten-1.4793851



Internerna på anstalten Tidaholm har slagit larm om att kioskverksamheten som pågår inom anstalten! Anstaltschefen Mikael Wallin, som under många år haft olika chefsjobb inom polismyndigheten och tillträdde som anstaltschef på Tidaholm under våren 2016 tycker helt uppenbart att det är helt ok, trots att det helt uppenbart inte är någon godtagbar kioskverksamhet som huserar inom anstalten.

Nog har väl ändå bottennappen tangerat underjorden, när de kriminella intagna börjar te sig mer laglydiga än anstaltschefen Mikael Wallin, som dessutom har ett långt förflutet inom polismyndigheten.

Det verkar som om jag än en gång ligger ännu mer rätt i tiden. Redan i början på 2000-talet tyckte jag att det var dags att omvärdera och omdana hela kriminalvårdens utformning. Men det var inte jag som fick föra talan upp i hjärntrustens korridorer och så gick det också som det gick. Det var en professor från Lärarhögskolan som gjorde karriär och fick armbåga sig fram och presenterade sig dessutom som expert inom området!

Hon använde t.o.m. mina ord rakt av, brydde sig inte ens om att omforma det jag skrivit, trots att hon dessförinnan rackat ner på mig rejält inför anstaltsledningen både på Sagsjön och Skogome. Hon hade ombetts granska/utvärdera mitt arbete, det var anledningen till hennes närvaro.

Nej, de unkna och sunkiga blir inget annat än just unkna och sunkiga oavsett vilka titlar de än tillförskansar sig.

Jag vet inte något område inom stat och kommun som längre fungerar. Det är skurkarnas marknad fullt ut...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar