torsdag 12 oktober 2017

Karin Edin Trafikverket, hon surrar i nattmössan om Västlänkens inverkan! - HUR rimligt är det att all trafik i Göteborg påverkas till MINST 2026!

Man kan undra hur det står till under pannbenet för de som tycker sig skall försvara denna fullständiga katastrof för Göteborg.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sv%C3%A5ra-%C3%A5r-f%C3%B6r-bilister-v%C3%A4ntar-n%C3%A4r-v%C3%A4stl%C3%A4nken-byggs-1.4722827

De här jubelåsnorna som propagerar för Västlänken befinner väl sig på trampbilsstadiet fortfarande. Vi andra som sitter i bilköer som redan för flera år sedan tangerade ÖVRE gränsen för vad som är acceptabelt, förstår ju hur läget kommer att bli med ännu mer tillkrånglad trafik. Dessutom upplevt hur allt bara blivit värre och värre. Det är mer än en gång jag har tänkt "men nu kan det väl ändå inte bli så mycket värre", men då har jag tänkt väldigt fel! Det verkar kunna bli hur jävligt som helst och då snackar vi ändå bara ur ett trafik/logistikperspektiv, allt det andra finns inte ens med i den diskussionen.

Det är ju inte så att de här intelligensbefriade planerarna ens kan förstå hur man gör en FÖRBIFART! Sitter man väl fast i en bilkö, oavsett från vilket håll man än kommer så gör man det, eftersom de här jubelåsnorna stängt av alla möjligheter att vika av och välja annan väg. Å andra sidan skulle det ju inte vara till någon nytta eftersom det är precis igenkorkat vilken väg man än väljer att ta.

Man får tacka sin lyckliga stjärna för varje dag man lyckats överleva Göteborgstrafiken. Olyckor saknas det verkligen inte och den blir alltmer aggressiv allt eftersom propparna skapas av trampbilsfolket vid Trafikverket!


Men för Göteborgs del är det redan kört, det finns nämligen inga "genvägar" längre, allt är uppgrävt och havererat! Man har inte ens lyckats åstadkomma att lastbilarna/långtradarna har en egen ringlinje som de kan välja!Det är ju helt otroligt, det finns inte pengar till det mesta basala mänskliga, men här verkar det finnas hur mycket pengar som helst. Jag slås varje gång jag ger mig ut i trafiken av hur overkligt hela situationen är.

Men jag kan ju inte mer än gratulera alla norskregistrerade bilar, som faktiskt lessnar på idiotin och helt frankt kör in i bussfilerna, som man dessutom lagt till överallt på den övriga trafikens bekostnad! En busstrafik som både är livsfarlig att åka med, eftersom man inte ens har fordon som är trafiksäkra, eller tillräckligt tilltagen. Det var ju inte länge sedan man drog ner rejält på logistiken. Hur man ens kan kalla det för logik är jag och många många fler med mig inte människa att förstå.Visserligen har jag pension men jag behöver ge mig ut i Göteborgstrafiken ett par dagar i veckan av andra anledningar. Det är en vidrig upplevelse varje gång, därför att man vet aldrig om man måste starta 1 eller rent av 2 timmar innan utsatt tid man har att passa, trots att resan egentligen skall ta ca 15 minuter! Jag ser hur det påverkar stressnivån för våra vuxna barn, som har småbarn. Hur många timmar de får sitta i bilköerna istället för att vara med sina barn törs jag inte ens fundera över för då blir jag skogstokig!



Nu hoppas jag verkligen domstolen stoppar denna idioti innan hela Göteborg inkl. närområden och kranskommuner är totalt ödelaga för all framtid. De här  individerna vid Trafikverket och i Regeringskansliet går det ju inte att göra sig hörd hos, eller föra några sakliga samtal med för att finna några vettigare lösningar. Det är enklare att ha med järnspett att göra.

PS. Eftersom det tydligen inte går att göra inlägg i min blogg, sätter jag själv in detta inlägg, som gick att läsas i Göteborgs-Posten 11 oktober 2017. I min blogg finns inga sekretessbelagda inlägg, när det rör sig om adekvata och seriösa inlägg:

En dinosaurie
Under tio år var jag ansvarig för all information om Västlänken. Jag lyckades bl a övertyga chefen för dåvarande Banverket Väst i sista stund innan den utlovade presskonferensen att det här var ett bra projekt trots att hon var väldigt tveksam.
När jag gick i pension för åtta år sedan insåg jag att detta var ett gammalmodigt projekt som inte borde genomföras, men då var det för sent - politikerna och Banverket hade låst sig och skulle genomföra det till varje pris.
Alldelse nyligen träffade jag två av dem som födde idén om tågtunneln. Den ene sa att det är ett antikt projekt. Den andre sa att detta inte borde genomföras eftersom det inte ökar kapaciteten för kollektivtrafiken i Göteborg. Istället borde man satsa på en järnväg mellan Oslo och Köpenhamn i en tågtunnel under Göteborg. Då kan man också få med expansionsområden på Hisingen, sa han.
Kristian Pedersen, f d informationschef på stadsbyggnadskontoret och byggnadsnämnden i Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar