söndag 12 mars 2017

Fram till 12 mars kl.23:22 slutar budgivningen på Tradera över en tavla, där försäljerskan är helt i min smak : Marcus Birros exfru Jonna Vanhatalo!

http://www.tradera.com/item/342932/277256405/konst-for-den-som-redan-har-allt-birro

Beskrivning

Dags att gå vidare och slänga gammalt skit, däribland denna målade tavla på mig och min exman.

Det var en fin bröllopsgåva då som inte längre efter skilsmässan förra året fyller någon som helst funktion.
Min knytnäve råkade gå igenom tavlan när det var som mest infekterat i bodelningen, så betänk det symboliska värdet av frihet i det utdelade slaget när du budar.

Detta är din chans att hjälpa en ensamstående morsa att betala sina förfallna räkningar, men ännu mer är detta en ovärderlig möjlighet för dig själv eller någon du tycker om (eller inte) att äga ett bisarrt stycke konst med stark historia. Ett stycke konst som ingen egentligen behöver eller ens vill ha.

Missa inte den här chansen!

Allt överskott efter betalda skulder skänkes oavkortat till andra kvinnor för att hjälpa dem komma på fötter ekonomiskt efter skilsmässor från snåla rövhattar.
Tack från oss på förhand! 
 
 Att det varit en infekterad situation kring bodelningen behöver man inte betvivla Jonna Vanhatalos ord på. Han har åkt på några raka dagsedlar helt enkelt. Det är inte helt enkelt att slå igenom målarduk, kan jag intyga.
 
 Foton hämtade från Traderalänken och som är upplagda av Jonna Vanhatalo.

Jag hoppas innerligen att Jonna Vanhatalo får bra betalt för konstverket. Hon har nog mer pengar att casha in som hon kanske inte tänkt på: Jag sålde min förlovningsring och vigselringen, åkte iväg till Luleå med min kusin. Där låg vi och guppade på hotell en weenenda och hade skitskoj för förtjänsten vid försäljningen. Det var bra guldpriser då och jag tyckte att lite egen sveda och verk kunde jag gott unna mig.

Det är den goda sidan av en jävligt trist skilsmässa för att inte tala om det som varit som ett enda nageltrång utan ände och slut dessförinnan och for ever and ever. 
 
Jonna Vanhatalos ord: om snåla rövhattar, lär inte vara något överraskande för dem som råkat ut för den typen av män. Motsatsen finns tack och lov även om jag å yrkets- och privatlivets vägnar kan intyga, att de tillhör de lätträknades skara.
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. http://www.tradera.com/item/342932/277256405/konst-for-den-som-redan-har-allt-birro

    Vinnande bud 50 100 kr Mattstro (392 bud)

    Är det någon jävla intelligenstest som man måste genomgå för att kunna göra ett inlägg? räcker inte med att bekräfta att man inte är en robot!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag lyfter på hatten för hennes kreativitet i en svår ekonomisk situation, där helt uppenbart bodelningen blivit det tämligen sedvanliga. Ena parten pöser över alla bredder och den andra, tja, det är en annan historia.

    50 100:- hoppas jag att hon behåller för sig själv och barnen. Det lär hon behöva oavsett om skulderna nu skulle vara mindre än vad försäljningen gav. Det räcker gott med tanken om andra i samma rävsax.Jag hoppas att hon med sin kreativa förmåga och ett finskt jävlar-anamma kommer att finna bra lösningar hur hon skall dra nytta av den här dåliga erfarenheten.

    Rövhattar de skall ha det som de förtjänar= inkl. ränta med raffinemang! ;)

    SvaraRadera
  3. http://www.gp.se/n%C3%B6je/h%C3%A4r-%C3%A4r-birro-tavlan-hemma-hos-alex-schulman-1.4202130

    tavlan är alltså hemma hos Alex Schulman han gör säkert något kul av den

    SvaraRadera
  4. Alex Schulman kanske vill ha den som ett varningens ord i sitt hem. Jag föredrar dock att ha familjens egen konst (i störst utsträckning) och mina egenhändigt "skrivna" ikoner (det heter att man skriver ikoner inte målar dem). Dåliga vibbar får jag nog av och föredrar att ha någon form av omtanke och beskydd i mitt eget hem.

    SvaraRadera