torsdag 7 augusti 2014

OK Q8 är nu föremål för nya bedrägerimail - När skall Sverige/EU ta itu med dessa löss?

Sorry puckon,men jag har inget OKQ8-kreditkort och har inte heller tänkt skaffa mig något sådant kort.

Men för er andra kan jag visa hur bedrägerimailet ser ut:

----- Original Message -----
From: OKQ8
To: min mailadress
Sent: Wednesday, August 06, 2014 1:14 PM
Subject: Konto begränsat: Åtgärd krävs



Kära kund,

Vårt säkerhetsteam har noterat ovanlig information på ditt OKQ8-kreditkort.
Vi har inget annat val än att spärra ditt Visa-kreditkort.

Vad betyder detta?
Om du inte verifierar ditt konto inom 48 timmar riskerar du att förlora ditt kreditkort.

Vad kan jag göra för att återställa det?

* Steg för att återställa ditt kupongkort:
1. Klicka här för att omdirigeras till vår säkra server.
2. Validera din faktureringsinformation för att bekräfta att du är rättfärdig ägare av kontot.

-------------------------------------------------------------------------------
Denna försiktighetsåtgärd tas för säkerhets skull för att försvara dig, vår värdefulla kund, från internetbrottslingar och identitetsstöld.
För att kontakta oss, logga in på ditt konto och klicka på "Kontakta oss" längst ner på sidan.
Bästa hälsningar,
Anders Lebréus
Kundservice.
Copyright © 2014 OK-Q8 AB

2 kommentarer:

  1. Anders Lebréus borde väl göra en polisanmälan, eller? Vad jag kan se finns han inte ens kvar i styrelsen.

    SvaraRadera
  2. Då får väl någon vänlig själ upplysa Anders Lebréus om att hans namn figurerar i ett bedrägerimail.

    SvaraRadera