onsdag 6 augusti 2014

Har man fått stora hjärnsläppet på SVT?

Inte nog med att man får se reprisens repris, på reprisens repris och utbudet är minst sagt tvivelaktigt.

Man matas med förhandsvisningar över kommande TV-program, så till den milda grad, att det mest av allt liknar reklamavbrotten på de övriga kanalerna.

Man förlägger också två (2) serier i en följd på måndagar, dvs. utan hänsyn till om folk skall upp och jobba. Medan resten av veckan kan man lika gärna sticka ut tungan genom fönstret och vifta med den. Det är faktiskt mer givande än att titta på utbudet som SVT erbjuder.

I måndags kände jag bara, att nu fick det vara nog på dårskapen i TV-huset. Herr H blev så tvärsur, att han helt lämnade TV-soffan i protest, eftersom han fick klart för sig (trots dålig minne), att den nya serien "The tunnel" (fransk/engelsk) var en exakt kopia av "Bron" (dansk/svensk).
Själv flippade jag runt på kanalerna innan jag slog av TV-n och gick och lade mig och kopplade in en CD-bok i öronen.

Är det någon allmän idétorka uppe i knoppen hos dem, som sitter och bestämmer i TV-huset. OM det är det, så slå mig en signal, så skall jag berätta vad vanligt folk har för önskemål och vad vi definitivt inte längre vill matas med längre.

TV-avgiften, 173:-/månad kan de lika gärna skänka till de krigsdrabbade, eftersom SVT inte är förtjänta av att håva in den tvångsavgiften, som de ändå inte förtjänar att inneha. Det är inte längre fråga om "fri tv", den är så uppluttrad, påverkad och styrd, som den bara kan bli.

Här skall jag bjuda på en bildsvit, som är betydligt mer upphetsande än det SVT har att erbjuda för x-antal miljoner.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar