lördag 9 augusti 2014

- Jag har fått en massa pengar från "Skatteverket" och så var det i ett till mail också där jag skulle få en massa pengar, sa Herr H och flinade brett.

- Jasså har du det, svarade jag, det har jag också fått igen. Fastän vi skulle väl få det också i maj, juni också från "Skatteverket" vill jag minnas.
 
Sanningen är att båda jag och Herr H lyckats får restskatt i år. Inte med så lite pengar heller för den delen. Därför blir de här bedrägerimailen "från Skatteverket" något spexartade.

Men på det det hela är det verkligen tröttsamt med alla de här bedrägerimailen, som fullkomligen snöar in titt som tätt i mailboxen. Själv kan jag inte för mitt liv förstå hur någon kan ens tro på dylika mail. De är ju så klantigt utformade, att man rent av kan skratta sig harmynt.

Ändå måste det riktiga Skatteverket gå ut och varna för dessa bedrägerimail. Helt obegripligt, eftersom Skatteverket inte har dessa rutiner överhuvudtaget!

Hur kan man ens tro på en dylik formulering, citat: Vi har bestämt oss för att du är berättigad att erhålla en skatteåterbäring.
Vilken myndighet skulle ens uttrycka sig så?

Ett gott råd till dessa pundhuvudena: Lär er åtminstone svenska, myndighetssvenska!

Sluttrudilutten går ju inte heller av för hackor: Upphovsrätt © 2014 Skatteverket Sverige. Alla rättigheter förbehålles.

Bara det vittnar ju om, att det är samma knäppskallar, som utger sig för att heta/vara både det ena och det andra. Heter de inte OKQ8, så heter de något annat enfaldigt. Men då går det alltid ut på att de, citat: tyvärr genast måste spärra ens kreditkort, eftersom de upptäckt ett "fel" och för att åtgärda det hela måste man omgående ta kontakt med dem. Mestadels rör det sig om kreditkort som man inte har, eller ens drömt om att skaffa sig....

För att låta sig bedras av dessa internetbedragare, måste man nog tillhöra världens ängsligaste folk, som gullar med terrorister och tar död på sin egen kyrka och sitt eget land. Så de här bedragarna de kanske borde vända sig till de "politiskt medvetna" istället. De verkar ju vara lättlurade till 1000.


----- Original Message -----
To: här stod min mailadress
Sent: Friday, August 08, 2014 9:31 PM
Subject: ID241011: Skatteåterbäring: 6770,00 SEK

---------------------------------------------------
Skatteåterbäring för år 2013
Skattebetalare id: 388ixpb93 (här stod min mailadress )
---------------------------------------------------

Efter de senaste årliga beräkningarna av din skattemässiga verksamhet har vi bestämt oss för att du är berättigad att erhålla en skatteåterbäring på:

6770,00 SEK

Var vänlig och skicka in begäran om skatteåterbäring.
Det kommer att ta oss 3-4 dagar att bearbeta den.

Klicka här för att få åtkomst till formuläret för din skatteåterbäring.

Följ länken och fyll i formuläret och skicka in det innan den 09 08 2014 för att vara säker på att din återbäring kommer att bearbetas så snart som möjligt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Svara inte på det här meddelandet.
Kontakta oss inte direkt då detta ärende i huvudsak behandlas av online-systemet.

Upphovsrätt © 2014 Skatteverket Sverige. Alla rättigheter förbehålles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar