torsdag 8 maj 2014

Uppdrag granskning 7 maj 2014 säger jag bara tack till, eftersom en stor del av det svenska folket blivit totalt enögt, det inkluderar även svenska partier/politiker/fackföreningar.

Personligen har jag varit på det klara rätt länge, att det här valet både till EU och även höstens val kommer att bli den skitigaste inom svensk historia.

Skitigt och väldigt hopplöst är det redan ute i Europa och världen i övrigt. Därför går mina tankar går till något, som egentligen står rätt långt ifrån mig själv, eftersom jag trots allt måste räknas som någon variant av ateist. I Bibeln talas om att det kommer att dödas urskiljningslöshet även inom den egna familjen/släkten..... Det kommer att vara svårt att skilja de onda ifrån de goda.


Jag tycker att vi varit där länge, utan att folk i allmänhet förstår/inser vad det rör sig om.

Svårt att skilja goda ifrån onda det fick jag själv problem med, när jag blev på det klara med att fackföreningar och politiker stöder folk från extremvänstern genom Expo, som ju trots allt har sina rötterna i AFA och fortfarande stöder dem.

http://www.svtplay.se/uppdrag-granskning

Längd: 57 min
Tillgänglig till: lör 12 juli
Sändes:
Rättigheter:
Kan ses i hela världen.
Kan ses i mobilen

Chatten efter programmet: http://www.svt.se/ug/chatta-om-vansterextremt-vald

I programmet Uppdrag granskning, tas även fram ett välbehövligt uppmärksammande, där professorer i både sociologi och stadskunskap i en debattartikel, visade ett osedvanligt dåligt omdöme. Där de t.o.m. blundar för det ohämmade våld som vänsterkrafter står för och de är inte de enda. När man börjar demonstrera för att fria Joel, en person som dömts till 6 års fängelse pga. sin kriminalitet, då är det illa ställt med förståndet.

Ett tag har jag gått omkring och funderat om jag möjligen skulle rösta på Fi i valet till hösten, mycket beroende på Gudrun Schymans medverkan. Men efter att ha hört Gudrun Schyman första maj-tala om hur Fi skulle sopa SD ur riksdagen, inser jag att det inte heller är något valbart alternativ för min del. Jag vill inte rösta på någon som ägnar sig åt röstfiske på oseriösa grunder. Dessutom är det så att ruckar vi det minsta lilla på yttrandefriheten och demokratin är vi väldigt illa ute. Då är vi vidöppna för det som Hitler och hans gäng kunde genomdriva i skymundan.

Folk har hetsas till ett sådant otroligt dåligt omdöme, att jag saknar ord. Bara det att SF bio i Göteborg stoppade SD:s bioreklam därför, att samma antimänniskor fanns i biolokalen och även hotade biopersonalen, talar om vilken tidsanda vi lever i. Genom hot, förtryck och egenvåld går det tydligen att genomdriva sina egna viljor oavsett vilka inslag de än må ha och stödja. Hade SF bio handlat rätt hade man gjort en regelrätt polisanmälan mot de som hade hotat personalen vid biografen. Antingen har alla partier reklamrätt eller så har ingen det. Mycket enkel ekvation.

Det här uttalade SD hatet har utvecklats till viskaleken där man frångår kända fakta och hellre vill leva kvar i en rosenskimrande värld, som inte existerat på mycket länge. Jag hade föredragit att SD öppet hade fått redovisa sina argument och siffror och att de andra partierna sakligt hade framfört sina motargument och visat upp reda siffror och material. Nu är det varken hackat eller malet pga. den massiva mobbingen, som pågått alltför länge av fullvuxna människor, som till råga på allt sitter i riksdag och regering. Den arbetsplats som anammar mobbing på sin agenda hämtar inte hem några pluspoäng hos mig. Den saken är fullständigt klart.

Vi har massor av människor, som kommer in i skolans system i Sverige, som anländer som analfabeter eller med väldigt undermålig skolutbildning och hela skolsystemet håller med sakta mak att sjunka som en sten i botten. Men trots detta faktum är det enda man ständigt får skrivet på näsan, när man undrar över siffror, konkreta pengar och faktauppgifter, är hur många läkare det är som kommer till Sverige och utan den utländska arbetskraften så skulle Sverige haverera!

Med tanke på läkarbristen, vårdbristen, bristen i skolorna, de stora bristerna i samhället som ökat lavinartat, efterlyser jag konkreta siffror och grundläggande fakta. Siffror eller faktauppgifter som inget parti är på det klara med och det finns en mycket enkel anledning till varför det är så: det finns inga siffror eller föreliggande fakta. Det är tydligen mycket enklare att skicka ut rökridåer, lägga dimridåer och ägna sig åt vuxenmobbing, än att bete sig som en ansvarstagande människa.

Självaste chefen för Migrationsverket stod för någon dag sedan i SVT nyheterna och var bekymrad över de många tusentalsmänniskor, som det inte finns plats för ute i landets kommuner och som Sverige har tagit in i landet. Det undermåliga migrationssystemet har mao totalkollapsat. Ändå fortsätter alla övriga partier i riksdag och regering, att med en dåres envishet undvika alla frågeställningar och vad för åtgärder som skall vidtas/är av nöden.

Sverige har med andra ord tagit in fler människor i landet än vi kan bereda plats för. Dagligen når mig uppgifter om hur små barn, ensamkommande flyktingbarn far illa av det svenska myndigheter gör dem.
Det tycker jag är allvarligt, dessutom har vi en annan diger problem vi håller på att förslava vår egen inhemska arbetskraft. HUR i hela helsefyr kan jag då stödja något parti, som inte ens vill prestera konkreta siffror och vad de tänkt göra åt problematiken/situationen.

Är lösningen verkligen att negligera de digra problemen genom att släppa loss andra mörka krafter i vårt samhälle, de som Uppdrag granskning hade modet att ta fram ur de mörka vrårna.

I gårkväll fanns ännu ett till alldeles utmärkt program i SVT "De obekväma" 
http://urplay.se/Produkter/180679-De-obekvama-Ivar-Arpi
som denna gång handlade om den frilansande borgerlig skribent och författare, Ivar Arpi. Han brinner för yttrandefriheten och tycker precis som jag, att vi måste våga debattera svåra frågor i Sverige. När det gäller politik och ideologier borde yttrandefriheten inte ha några gränser. När han stod i Uppsala Domkyrka under programmet och talade med ännu en förvirrad själ om hur judarna hade framställts i kyrkan, satte han fingret på något mycket viktigt, som varje människa i det här landet borde reflektera över.

Lämnar vi över till godtycke blir det snart mycket farligt och

då är det inte långt till, att det totala mörkret råder över det här landet också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar