onsdag 16 april 2014

Jag försökte få tag i roliga påskkort, men det var ett lönlöst företag.

Tillslut halkade jag in på Tappen och tänkte, men där måste de väl ha några påskkort i alla fall, eftersom de är post också.

- NIX! sa Stefan, inga påskpostkort.

- Vad är detta, svarade jag. Har påsken upphört eller vad är det fråga om.

- Ja, du vet folk skickar mail och sms nu för tiden. Det skall gå fort.

- Hmmm.... sa jag och funderade på vad han sagt. Men barn då, får de inte påskhälsningar nu för tiden? På min tid fick jag alltid roliga påskkort. Ibland med någon kyckling eller dylikt med plastögon, som kunde röra på sig. Det fick mina barn också.

- Ja, just det, svarade Stefan, det kommer jag ihåg nu när du säger det.

Modstulen stegade jag ut genom dörren och tillbaka till bilen, med en ynklig vetskap: det går inte att skicka en påskhälsning till de som inte skall vara närvarande här på hemmaplan. Mest upprörande är att barn verkar ha upphört att finnas, men nu är jag i alla fall förberedd till nästa påsk. 


Det där resmålet verkar också fått vissa förhinder, det är inte bara att köra fram till festen längre:
Trafikverket har väl varit i farten.....

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar