tisdag 1 april 2014

April Fools 'Day...

Idag spelar det liksom ingen roll vilket ämne jag än väljer, att skriva om i min blogg. Det är ändå inte någon som kommer att ta mig på allvar, eftersom det är första april idag och fritt fram, att skämta om precis vad som helst.

Sant är dock att jag och dottern satt och snorade ikapp och lät som två, snorklare som befann sig under vatten. Så där lagom lock i öronen, så blev ordförståelsen oss emellan inte heller den allra bästa, där vi satt och ägnade oss oss åt gemensam och mer kreativ korsordslösning än vanligt. Vilket betyder en helt del i vårt fall!

I klartext betyder det, att det finns inga gränser på vad som kan bli vad. När jag klagade över att hennes snedvridna bokstäver, skulle t.o.m. 5 åringen ha synpunkter på, tyckte hon att det lät som mobbing av snorande sjukling.



Själv satt jag och undrade över Göteborgs-Postens aprilskämt. Det var väl egentligen bara en enda liten detalj, som det hela föll igenom på: 8 000 miniavloppskraftverk, som skall installeras i stadens avloppssystem de kommande fem åren.

Men att aprilskämtet bestod av att de skulle börja att riva upp varenda gata i Göteborg. Först på den redan illa åtgångna Övre Husargatan var som direkthämtat ur verkligheten. Det är ju så det sett ut de sista åren och ända upp mot Linnéplatsen. Mao världens sämsta aprilskämt, det aprilskämtet har i så fall pågått under flera års tid nu. Att sedan grävhövdingens efternamn:

Viemäri betyder kloak på finska är väl knappast några större förborgade finska statshemligheter.

"Tally-ho"

Nu återvänder jag till sängen med en ny plastpåse för begagnade pappersnäsdukar och en rekorderlig hög med nya pappersnäsdukar. Herr H hade inte den allra bästa altruistiska dagen igår, när han köpte pappernäsdukar, som man inte hinner dra ur förpackningen, innan den omgivande katastrofen är ett fullbordat faktum. Dataskärmen har fått så många oönskade och märkliga prickar, efter varje nysning trots att jag snabbt dragit upp nattskjortan över näsan och försökt att avlägsna spåren direkt. Jag får nog skramla runt och försöka, att avlägsna sviterna av de plötsliga nysutbrotten från dataskärmen.


Dylika pappersnäsdukar är inte gångbara vid "rinnsnuBa..." Det skall fasen hinna få ut x-antal nödvändiga i en större omgång nysattacker. Det skall vara en förpackning med enbart ett hål, där man snabbt som ögat kan få upp en ny pappersnäsduk och därmed, när man ryckt ur den, så är den nya redan på G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar