fredag 28 mars 2014

Vinn en resa till Kalifornien!

Det lockande erbjudandet trillade ner i min mailbox igår. Nästan så jag såg mig själv fundera över hur jag skulle packa resväskan. Men så läste jag vad som krävdes och då insåg jag ju direkt, att jag är så diskvalificerad som jag någonsin kan bli: 

Ta en selfie när du bär Lindex vårkollektion och dela dem på Instagram och du och en vän kan få åka till soliga Kalifornien. 


Visserligen är min outfit numera lika "häftig", som fashionista Kate Hudsons. Den sistnämnda känner inte några som helst egna begränsningar, utan ger styltips! Jag önskar att jag hade modet, att publicera den bild som följde med mailet och visar fashionguruns outfit. Men jag antar att jag inte skulle hamna på favoritlistan hos Lindex om jag gjorde det. Det där med att fashionistan håller till i USA gissar jag är extra tillkrånglat, det kan leda till hot om stämning med ännu mer hotelser om dryga skadestånd för sveda, värk, förtal etc. sedan mina ord träffat rätt öm tå.



De brukar ju vara rätt bra på att visa musklerna. Jag vet ett reklamföretag här i Göteborg, som gjorde en så bra hundmatsreklam, att de fick ett hot om stämning från USA, om de inte drog tillbaka reklamen. De gillar inte klapp på fingrarna och att någon kan vara duktigare här i lilla gudsförgätna Sverige, där vi inte är biggest, eller ens tror att vi är Guds utvalda.

I vart fall visas i mailet en bild av en person, som yrvaket och i all hast verkar ha dragit på sig en sönderfransad ryamatta, en illasittande blus, som hamnat på tre kvart och inte har något att dölja i bröstväg. Dessutom gör de uppkorvade byxorna av modell hängmodell och taskig passform inte några större imponerande intryck på mig.

Mina tankar för mig onekligen till Bagladyn, som fanns här i Göteborg på 80-talet och hade sin hemvist under den stora rhododendron vid Hagakyrkan, eller till mig själv, när jag hasar runt här hemma iklädd något, som ser ut som en totalhavererad tillika obäddad utdragssoffa från 40 talet.

Skall vi snacka outfit så skall vi! Släng sig i väggen Kalifornien. Jag är inte på väg!
Skorna som fashionista Kate Hudson valt till sin outfit, skall vi inte ens tala om. Råttorna verkar ha varit i farten och gnagt hål överallt...

Nej, på det hela taget verkar det vara en uteliggares verk, där inget ens påminner om att kunna harmoniera ihop i kulörväg heller.

Jag kan undra hur det kommer sig, att nutidsmodet alltid är en väldigt dålig kopia av något som funnits tidigare i modets historia. I det här fallet skall det väl föreställa en dålig kopia av 60-talet.

Jag har på vinden i några kartonger betydligt häftigare saker från 60-talsmodet. Men passformen är inget vidare idag på de plaggen. Jag skulle nog inte ens kunna tränga in ena armen i ena byxbenet, eftersom jag påminde om Twiggy på den tiden. Tja, förutom då, att jag hade både rumpa och byst. Men vågen sade något liknande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar