onsdag 10 juli 2013

Sverige börjar urarta till det skenheliga landet U P A !

En del dagar, när jag bläddrar i Göteborgs-Posten, är det tur att jag är trött intill utplåning och därför inte orkar mer än ge ifrån mig en grymtning, över det jag läser.

Imorse satt jag och läste om EU-juristen i Kabul, Zöe Leffler, statsvetare och jurist, som jobbar på EU:s delegation på plats, som fungerar som EU:s förlängda arm i Afghanistan och Pakistan.

Hon talar om risken för hennes livvakt och i samband med det så uppger hon "eller den nuvarande demokratiska regeringen i landet", dvs. Afghanistan eftersom det framgår i reportaget att hon möter reportern Bettina Bettenhausen i Kabul, där Zöe Leffler har jobbat de sista två åren.

Ja, vad är det med det då, tänker du kanske.

Trixet är bara att svenska migrationsverket dvs. svenska regeringen, utrikesministeriet och sålunda justitiedepartementet underkänner pass som denna demokratiska regering i Afghanistan har utfärdat! INGEN afghan kan ansöka om svenskt medborgarskap och styrka sin identitet med ett afghanskt pass, som är utfärdat av den nuvarande demokratiska regeringen i Afghanistan!

Sug på den abrovinschen!
 
I mina öron låter det ungefär som när fyraåringen, som efter ett upprepat ofog blev kittlad av mig och skulle bli kittlad av mig ända tills han sa, att han ångrade sina hyss!

Mitt bland skattsalvorna hör jag hans röst säga:

- Jag lovar på mitt ohederliga samvete, att jag aldrig skall göra om det!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar