torsdag 6 juni 2013

Så här på Svenska Flaggans Dag - numera kallad Sveriges Nationaldagen - skall jag sikta in mig på att bli Kunglig Hovleverantör av kungligt skvaller!


Eller nej. Jag kan väl knappast räkna med den titeln och äran. 

Så här strax före bröllopet så är H.K.H. Prinsessan Madeleine Thérèse Amelie Josephine, ute och blåser kring i både press och bussfiler. (Jag måste tillstå att hennes namn gör mig grön av avund! Kan man verkligen heta vackrare än så?)

http://www.di.se/artiklar/2013/6/5/madeleine-korde-i-bussfilen--havdade-atalsimmunitet/

Säga vad man vill, men nog är det väl ändå höjden av arrogans, eller var det nu himla fult tänkt av mig igen. 

Det kanske förhöll sig så, att söta prinsessan ville träna på att bli busschaufför i kollektivtrafiken och därför tränade på att köra i bussfil och därför hävdade sin immunitet mot dryga böter.

Jag måste tillstå att jag är mäkta förvånad att polisen i det här fallet stått på sig. Det är sällsynt att det inte åks i gräddfil hela vägen ut. Ta bara Uppdrag Granskning av det hårrensande så hänt vid Lundsbergs Internatskola. Ja, nu var de inte ensamma om det bedrägliga det fanns ytterligare två nissar med, som snyltat till sig hårresande miljonbelopp. Något som de under resans gång och väl avslöjade sa, att de genast skulle återbetala. 

Men nu har de hittat luckor i lagen, som pseudovetenskapen (politikerna välvilligt lagstiftat om, det gäller ju att hålla rätt personer vänskapligt om ryggen). Nu har de ansvariga för Lundsbergs Internat, slagit i bromsen, här skall minsann inte återbetalas en enda svensk enkrona! http://www.svt.se/ug/se-program/5-6-20-00
Trots att övriga svenska skolvärlden går på knä ekonomiskt och inte ens kan hålla sig med skolböcker från det här århundradet. Det är till att förse sina redan i gräddfil åkande elever med etik och moral av det mer sällsamma slaget, inte alls olikt "Flugornas herre".

Själv lyssnade jag på ett radioreportage om Lundsbergs Internatskola för något år sedan. Mer skrämmande lyssning är det nog länge sedan jag hörde på. Där kan man verkligen tala om att eleverna hade distanserat sig från den verkliga världen, så till den milda grad att de inte ens hade vett att hålla upp dörren, när chauffören kom kånkande med tunga kartonger. De såg på världen som något mycket märkligt och svårbegripligt.... SUCK säger jag bara.

Här ägnar vi oss åt världsliga saker. Har hängt upp fasadflaggan i Pergolan och funderat på frisyrer. 

Herr H hävdade att kvinnliga frisyrer kan vem som helst tillverka. Naturligtvis så fick han ställa upp till bevis. Så här blev resultatet, jag vet inte om det är en frisyr ämnad för en blivande Kunglig Hovleverantör:

diskborste, tandpetare, grillstickor, oliver, flagga och påsklämmor i olika storlekar








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar