torsdag 13 juni 2013

Läsa insändare är ibland ett underskattat nöje!

Vad sägs om denna insändares innehåll, som är inskickad av en fröken  Näslund (passande nog heter hon det).

Hon har förargat sig över och även ledsnat på alla snorkråksätare. Fastän hon bekänner samtidigt, att hon faktiskt själv varit tillsammans med en snorkråksätare.

Hon undrar varför någon käkar snorkråkor och om de tycker att maten är för dyr, eller om de tycker att det är gott. Hon undrade hur vuxna människor kan käka snor.

Jag skrattade så kaffet skvimpade ur muggen, när jag läste insändaren. Ni vet, små hjärnor små glädjeämnen!

Hon har ju haft chansen att få ett svar, men sumpat den medan den helt uppenbart fanns. Allt här i livet har ett bäst före datum helt uppenbart.

Själv har jag lite svårt att tänka mig, att man käkar snorkråkor, som matersättning. Så mycket snorkråkor kan väl en och samma person inte producera, eller har nu fröken Näslund gjort observationer, att dessa går och frågar runt på stan om det finns någon till övers.

Jag har en devis om livet och det är att jag varje dag skall lära mig något nytt. Idag fick det häpnadsväckande nog bli vad snor består av. Är inte livet oförutsägbart så säg.

Det visade sig att runt 95% är vatten och resten utgörs av olika proteiner, lite kolhydrater, fetter m.m.

En del käkar myror, eller maggots och en del käkar snorkråkor. Vem vet, det kanske blir nästa meny, som de här världsförändrarna propagerar för. Åtminstone är det ingen åverkan på jordens resurser i alla fall. Det är gratis sas.

Jag har hört att gratis är gott...  
Samma innehåll, som i en snorkråka, dock i lite annan "förpackning" och mängd.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar