onsdag 10 april 2013

Jag saknar dig mindre och mindre.

Men det tog mig 45 år att ta mig hit...


3 kommentarer:

  1. "dem" ställer för många frågor - vad är det för svenska. Eftersom nu "dom" är talspråk blir det skrivna ordet "de". Synd på så vacker text.

    Kan svenska folket inte svenska längre? Jag har börjat se detta allt oftare.

    Det är bra Gun att du vågar beröra det som är svårt i livet också. Det är nog det jag har lärt mig att uppskatta mest med dina bloggar. Du är ärlig rakt igenom och så mänsklig. /BA

    SvaraRadera
  2. Svårt i dessa tider att veta om det är grammatiska fel, eller om det är fel som kommit sig av användandet av datorer. Jag ser själv att det kan bli rätt bakvänt och ibland helt fel ord, bara därför att jag har klippt och klistrat/ändat i texten, utan att ha lagt märke till att det nu inte stämmer med den nya ändringen/skrivningen.

    Men jag kan hålla med om att sätter man in en text på YouTube där man hanterar någon annans text/konstverk får man nog vara ytterst noggrann. Jag har noterat felen, men har inte fäst vikt vid det, eftersom jag tycker om den.

    Livet är ju inte två räkmackeåk jämt och visst känner jag till att många duckar för att det talas i andra ordalag än enbart den glättiga sidan. Var sak har sin tid, som det så vist står i bibeln.

    Men själv vet jag hur våra liv ser ut. Förhoppningsvis är det någon mening med att jag nämner den biten också. Sorgen drabbar alla urskiljningslöst. Det finns ingen bra tid för förluster eller sorger, de kan aldrig komma vid "bra tidpunkt", därför att något sådant existerar inte.

    SvaraRadera
  3. Synd att musiklänken tagits bort från blogginlägget med Melissa Horns melodi
    "Jag saknar dig mindre och mindre" ur hennes album "Innan jag kände dig".
    https://www.youtube.com/watch?v=lBfSPpKJWz8

    SvaraRadera