torsdag 31 maj 2012

Ibland händer det att jag blir riktigt förvånad.

- den 31 maj 2012, kl 02:37

Jag tycker att mycket av det som Trafikverket har stått för de sista årtiondena, har blivit alldeles uppåt väggarna galet.

Hur de än bygger om, så verkar det bara bli alltmer rejäla hål i vägarna och en allt större oreda. Då skall vi inte ens tala om tågtrafiken, eller alla de här svindyra lösningarna de gjort med vägomdragningar, vajerräcken, tunnlar och broar, som dessvärre inte blivit till det bättre. Snarare tvärtom, de har oftast bara flyttat på problemen.

Trafikverket har blivit riktigt duktiga på att sila mygg och svälja kameler ur miljösynpunkt. De vill att vi vanliga dödliga skall ägna oss åt fotvandring, eller cykla dit vi skall. Trots att vi betalar alltmer pengar till detta ändamål och sponsrar i allt högre grad de affärsdrivande företagen, såväl inom landet som utrikes, som rullar omkring på våra vägar.

Långtradar- och den tunga trafiken ökar hela tiden och innebär enorma belastningar på vårt vägnät och miljön. Under vintern snurrar dessa dödspiloter dessutom omkring med blankslitna sommardäck i sina tunga mordredskap. Istället för att man förpassar dessa till tåg/godstrafik, som trots allt måste blir betydligt billigare och miljövänligare i det långa loppet.

Trafikverket har ännu inte förstått att järnvägar i stora delar av Europa är välutvecklade. Valmöjligheterna är dessutom många, det finns snabbtåg och lokaltåg att välja mellan. Det går tåg i stort sett mellan varje litet samhälle. Billigt är det också i jämförelse med svenska tågbiljetter.

Inte så lite häpen blev jag häromdagen, när jag insåg att Trafikverket nu hittat sitt verkliga kall, som de är bättre på än självaste skvallerpressen.
Men hur i hela fridens dar´ kunde Trafikverket veta, att Åsa & Tom separerat och gått skilda vägar?

1 kommentar:

  1. Totalt 2 inlägg

    Gun Ek (2012-06-01 13:26:32)

    HA!

    Ja, jag vet att jag är utrotningshotad. Men det gör mig inget så länge jag kan se mig själv i spegeln och inte sålt ut min själ.

    (flagga som olämplig)

    Åsa BD-koloni (2012-05-31 21:55:16)

    Järnvägen var länge sedan den fungerade.kan hålla med dig om att mycket inte blivit till det bättre.Vi har det bättre ekonomiskt men inte i övrigt.

    Individualismen frodas och du är snart utrotningshotad. Inte många som tar ställning för de utsatta.det är lättare att peka finger åt den som är rakryggad.

    (flagga som olämplig)

    SvaraRadera