fredag 21 januari 2011

Det kom ett mail, med rubriken: "Min son sitter på Kumla".

- den 21 januari 2011, kl 04:42

förstora
Hej!

Jag heter Susanne och är mamma till Alexander som sitter på Kumla dömd till sexton års fängelse för mord på sin sambo. Deras två pojkar blev av med både sin mamma och pappa i ett svep och är nu placerade i fosterhem. Jag har bra kontakt med dem och har haft dem här hos mig i fyra veckor då deras fosterföräldrar var i Thailand på semester med sina biologiska barn. Jag har hört av Olle Hammarberg om er förening och söker med ljus och lykta efter andra som är i samma situation som jag.

Jag vill gärna höra lite mer om vad ni gör och hur er förening är tänkt att fungera för att ev gå med i den så småningom.

Jag har skrivit en blogg sedan augusti 2009 och har många som läser den. Jag hoppas att ni vill titta på den och ev rekommendera den till andra som behöver stöd och tröst. När min son dödade sin sambo så fick jag läsa det via facebook och själv ringa polisen. Min blogg handlar om hur det är att vara mamma till en förövare och farmor till mina två sonsöner som mist både mamma och pappa. Jag vill så småningom ge ut en bok om det som hänt och även börja föreläsa.

Min bloggadress är: www.sannamamma.blogg.se

MHV Sanna


************

Efter mailväxling om på vilket sätt hon skulle kunna nå ut om de uppenbara brister, som samhället fortfarande uppvisar, kom ytterligare ett mail från Sanna. Och jag vill verkligen, att ni själva bara läser det som är hennes egna ord. De räcker långt och länge:


************

Hej Gun!

Jag vill väldigt gärna vara med i din blogg. Jag känner att det händer så mycket i samhället som borde kunna gå att förhindra om polis, psykiatri och socialtjänst samarbetar och har gemensamma journaler. Det som hände mina barnbarn vill jag inte ska hända igen, men jag vet ju att det händer gång på gång i Sverige.

MVH Sanna

1 kommentar:

  1. Länk http://www.aftonbladet.se/nyheter/153kvinnordodade/article5900566.ab

    bakom varje förövare finns anhöriga, som också blir offer.
    Anmäl >När det obegripliga blir sant (2011-01-21 18:18:59)

    SvaraRadera