onsdag 18 november 2009

Äntligen kan en öppning finnas

- den 18 november 2009, kl 16:19

förstora
i låsta positioner.

Dvs. om nu kommunstyrelsen i Gällivare inte bara gör sig oåtkomliga och inte vill kännas vid ett dylikt sammanträde.

http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel.aspx?ArticleId=5007514

Jag har en känsla av att "polsk riksdag" är en underskattad form av lösning.

Problem skall lösas där problemen har uppstått! Det är alltid ett steg i rätt riktning, oavsett vem som tagit initiativet till sammankomsten.

Därför ställer jag mig lite tveksam och undrande till LKAB:s inbjudan till "Presseminarium om seismik" idag, onsdagen den 18.11.2009 kl. 14-16, Bolagshotellet i Malmberget. Var det så himla lyckat? Eftersom den bara vände sig till pressen och inte till breda allmänheten, eller ens ansvariga politiker.

1 kommentar:

  1. Det finns 2 kommentarer.

    presseminarium betyder att skola pressen

    Det du tar upp är en hård nöt att knäcka.

    Men liten glädje är också glädje: Något är på gång i kommunhuset, första steget i rätt riktning togs i måndags av kommunstyrelsen. Dock finns ännu inget justerat protokoll tillhanda och övrigt som skall komma till i anledning av det. Den uppgiften fick jag idag, när jag harvade runt och sökte ett beslut, som visade sig inte finnas.

    Visserligen är det än så länge långt till fast mark under fötterna i Malmbergsfrågan, men alla steg i rätt riktning ÄR glädjande! Åtminstone känner jag att det åtminstone går att andas, när jag tänker på situationen som gruvbrytningen har fört med sig. Nu när jag ser att positionerna inte längre är helt låsta gläds jag, dock utan att ta ut någon glädje i förskott.
    Anmäl >Gun (2009-11-20 14:20:25)

    LK har sedvanligt, på sätt som av allt att döma spirar upp från mylla i form av beprövad greenwashing, itutat en utvald skara figurer, nu att seismiska händelser relaterade till gruvverksamhet, det som svenska encyklopedin SE benämner GRUVSKALV, inte utgör fara, vilket självfallet är sagolik lögn. De inbjudna proffsen på hjärntvätt och känslostyrning matades med relevant som de flesta kommunmedborgare med sina sinnen i behåll redan kände till. Grundbult i LKs resultatrika strategi är att de ska men att de inte riktigt är där ännu.
    Anmäl >presseminarium betyder att skola pressen (2009-11-19 11:31:09)

    SvaraRadera