torsdag 16 maj 2019

Vad är det egentligen som är "normalt" i vårt svenska samhälle nu för tiden? Framförallt finns det något som längre kan räkas som "normalt"?

Åsa Waldau, "Kristi Brud" i Knutby, behöver jag säga mer? Jag trodde inte då ett ögonblick på hennes skenheliga framtoning och jag tror fortfarande inte på den.

Efter morden i Knutby så trodde jag dock att det skulle vara det sista jag skulle få höra från denna "helvetessekt", så blev det ju inte eftersom denna sekt helt uppenbart fortsatte på inslagen bana.

Åsa Waldau fick breda ut sig i media rejält, här några axplock som står i bjärt kontrast till vad hon och hennes kumpaner nu står åtalade för:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sektvaldet-i-knutby-kristi-brud-en-av-de-atalade-/

Det stämmer nog inte alls, eller är rättsväsendet helt ute och cyklar? Det känns inte riktigt så.

I brist på möjliga sysselsättningar så har jag softat runt i programbiblioteket på TV. Igår fick det bli "Josefsson", dvs. Janne Josefsson som gjort en uppföljning av sina gamla reportage. De här s.k. politikerna som skulle/skall ta ansvar för integrationen/migrationen är de mest handfallna och korkade människorna man kan tänka sig.

I det här gamla reportaget kunde man se Göteborgs "Goa Gubbe" f.d. kommunalrådet Göran Johansson, socialdemokraterna och Johnny Magnusson, moderaterna, de stod redan när reportaget gjordes första gången, med ändan bedrövligt nedstoppade i brevlådan. Det som de har gjort (=ingenting!) har inte blivit en enda siffra rätt, inte har det blivit bättre av att kriminella och diverse hedersrelaterade avarter fått ta över miljön.

Politiker som fortfarande inte har några svar behöver vi inte fler av, snarare tvärtom. De etablerade politikerna i samhället och den svenska Regeringen och Riksdagen har misslyckats kapitalt. De har kört hela landet i botten!
https://www.svtplay.se/video/22127610/josefsson/josefsson-sasong-1-tunneln?start=auto&tab=2019

Själv kommer jag så väl ihåg när vi blev tvungna att flytta till Göteborg sommaren 1991 pga att det inte fanns den sjukvård jag var i behov av i hela norra Sverige. Då bestämde jag och min då lilla dotter att vi skulle lära känna alla stadsdelarna i Göteborg.

Bergsjön lät vackert, så vi bestämde oss för att sätta oss på spårvagnen och åka till slutstationen: Bergsjön. För att senare åka till slutstationen i andra ändan. Men våra planer skrotades när vi blev tvungna att stiga av i Bergsjön, därför att spårvagnen skulle bli stående där ett tag innan den vände igen.

Den syn som mötte oss då fick mig på två röda sekunder inse, att vi hade hamnat rakt in i ett knarkgetto. Läget var helt enkelt mycket hotfullt. Jag viskade till min dotter att hon inte skulle titta på någon av de som cirkulerade runt där, vi skulle försöka prata med varandra helt normalt. Vi gjorde det fastän våra hjärtan dunkade hårt i bröstet.

Det var en befrielse när vi fick stiga på spårvagnen igen och åka in mot stan igen. Vi åkte aldrig runt och botaniserade i de olika stadsdelarna, med tiden har vi lärt oss vart man går/åker och vart man faktiskt inte gör det även om det är på ljusan dan. Det finns många hotfulla ställen som man faktiskt får undvika för att inte råka ut för något, kriminaliteten och sekterismens spår finns på många platser i Göteborg och värre skall det helt uppenbart tillåtas att bli.

När man släppt det så långt att man låtit rena getton växa fram där våldskapitalet är det som t.o.m. har makten över polisen då är det verkligen illa. Vad skall det bli av alla barn som växer upp i dessa kvarter, vad är det för liv som de erbjuds?

Vad är idén med att avfolka landsbygden och trava folk i storstadsområden, som skapar rena rama getton där allt har havererat oavsett vad som gäller?

Det finns ingen tanke bakom hur man skall administrera alla dessa storstäder, ta emot alla denna flyktingar, Sverige har blivit ett fullständigt politiskt haveri!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar