måndag 15 oktober 2018

Ansiktsblindhet - Prosopagni - Felet tros bero på en genmutation, antingen medfödd eller förvärvad genom en skada i huvudet.

Jag tror jag tillhör den senare kategorin och tillhör därmed den där skaran "var  femte svensk" som lider av denna åkomma. Görel Kristina Näslund, medicine doktor har skrivit en bok om ansiktsblindhet, själv lider hon av denna åkomma.

Men hon är ju inte ensam om den saken, därför allt oftare blir jag fundersam över vad det är för person som dyker upp mitt framför mig, utan att jag har en aning om vem det kan vara. Det ser faktiskt ut som om hon tittar på mig, som om jag borde komma ihåg vem det är. Men själv kan jag inte låta bli att undra:

DEN kärringen verkar envetet efterhängsen, har en förkärlek att dyka upp när jag står där och skall borsta tänderna i all stillhet.

En gång blev jag så less att jag helt enkelt tog upp min mobilkamera och tröck av den.


Nu undrar jag därför: är det någon som känner igen den här efterhängsna kärringen som dyker upp titt och tätt mitt framför mig?

Jag blir inte av med henne med mindre än att jag går därifrån!

JA, det börjar bli smått irriterande...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar