lördag 18 augusti 2018

News55 / E55 - varför ens påstå att ryssarna står för påverkan inför valet. Vi har nog med udda gubbar i det här landet..


Imorse när jag öppnade min mailbox så fanns i vanlig ordning ca 10 st mail om gratis mobiler. Man kan undra hur man stoppar denna dynga som snöar in i mailboxen.

Men det som fick mig att reagera ang. News 55 var att de hade ett inlägg om förtroendemätning bland partiledarna.

Det visade sig att det var det jag anat mig till hela tiden. 
Demokrati är det sista News 55 vill se i det här landet. http://www.news55.se/tt-nyheter/kristersson-toppar-fortroendematning/
utan har en alldeles egen agenda, som allt annat i dessa valtider.

En del nyheter har varit si så där lite underligt vinklade under de månaderna jag fått den i min mailbox. Men det blev alldeles solklart när det gällde förtroendemätningen av Novusundersökningen vad den gav partiledarna för poäng, eftersom just SD var utelämnat. KD har dessutom nu enligt enligt sista mätningar tagit sig över spärren efter att ha legat en bra bit under.

Det här valåret har jag följt valdebatter och faktiskt samtligt som pågått i Almedalen, läst massor av tidningsinlägg och det är ju helt solklart att det här är en ”nyhetssida” som har en alldeles egen agenda. Nyheter vill jag inte ens kalla det för eftersom det är en väldigt vinklad s.k. nyhetssida. Det är lika absurt som att kalla min blogg för en "nyhetssida".

Det finns EN partiledare som skiljer ut sig i mängden och gått starkt uppåt, medan de andra dalat! https://novus.se/valjaropinionen/partiledarfortroende/

Nästa länk från nyhetsflödet: https://www.fplus.se/professorn-en-perfekt-storm-sliter-isar-sverige/a/m64jr0?utm_source=Strossle&utm_medium=cpc&utm_campaign=ipa
Man måste ju vara helidiot om man tycker att det är fråga om SD-kritik och inte ser att det inte finns ETT ENDA område som fungerar i det här landet, dvs. undantaget löneökningarna i den svenska Regeringen och Riksdagen och andra politiska förtroendeposter!
NEWS 55 är dessvärre enbart till för de gillar att bli intrasslat i ett synnerligen egenartat navelluddet som har allt övrigt att önska. - Jag hade precis avregistrerat denna propaganda, när det trillade in ett nytt inlägg, signerat av  Artur Ringarts: "min vän Ingvar Oldsberg" bla bla bla suck och åter suck. Är det någon jag fått nog av så är det just Oldsberg. Han är en gammal stöt som inte förstår att det finns ett bäst före datum på allt.

PS. Alla är inte idioter och av den anledningen förtjänar denna s.k. nyhetssidan News 55 och Artur Ringart, att få ett alldeles särskilt eget omdöme i min blogg så här inför valet, eftersom dess syfte är att påverkan i valet med vilka medel som helst. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar