måndag 4 december 2017

Politiker och i synnerhet Göteborgspolitiker har jag aldrig förstått mig på - Notan för enbart polisens insatser vid EU-topmötet i Göteborg gick på 52 miljoner.

Jag vågar inte ens tänka tanken ut vilka kostnader det egentligen slutade på, eftersom i princip allt stod stilla i övrigt. Människor som inte kunde komma fram till sina jobb, verksamheter och affärer som fick digra inkomstbortfall etc. etc. 

Något snille som ens försökt att räkna ut vilken verklig kostnad det här handlar om?

Jag tror inte att jag är ensam om som undrar vad den verkliga notan blev på denna mycket illa planerade tillställningen från Regeringskansliet sida. - För det är väl på allvar ingen som tycker att man fixar till ett EU-toppmöte så där i sista andetaget.

Göteborgspolitikerna menade att det skulle vara bra för Göteborgs anseende och skulle gynna Göteborg i framtiden, att EU-toppmötet befunnits här på plats.


Men efter att ha slöläst Göteborgs-Postens rubriker på webben, eftersom jag bara inte orkade hasa mig ut till brevlådan och fiska upp dagens GP, kan man läsa följande nyhetsinslag:
http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/chockbeskedet-acl-l%C3%A4gger-ner-fraktlinjen-till-g%C3%B6teborg-1.4885327

Man lägger nu ner en fraktlinje mellan USA och Göteborgs hamn. Jag behöver väl inte ens nämna vilka som sitter i kulisserna och inte har kunnat hantera det här betydligt bättre än så här.
I princip var och varannan dag kan man läsa om hur Västlänkens planering gått i stöpet rent kostnadsmässigt, men också hur pensionärer lever under EU-fattiggräns och skillnaden mellan eliten och vanligt folk blir allt mer, samtidigt som miljarderna för det ena stolleprojektet efter det andra påbörjas. Korruptionen och maktmissbruket ständigt visar upp nya ansikten.

Igår handlade Peter Hjörnes ledare i Göteborgs-Posten om Bokmässan i Göteborg, "de godas" maktkamp mot yttrandefriheten. Ja, det blir bekymmersamt i allra högsta grad eftersom det samtidigt blir allt tydligare att människohandeln enbart här i Sverige blir allt mer omfattande. Sexslavarna, de kriminellas maktövertagande över hela samhället tycks gå under radarn för de här "goda" människorna. Personligen har jag inte lyckats urskilja några som helst protester bland politikerna och "de godas" sida hur man tycker sig skall ta dylika saker på största allvar.

Än så länge har jag aldrig sett Göteborgs politiker anordna något torgmöte på Gustav Adolfstorg i protest mot allt detta bedrövliga som håller på att skjuta hela samhället i sank. Det enda de verkar vara intresserade av är att till varje pris vigga röster till Socialdemokraterna inför nästa val. När man t.o.m. anordnar ett torgmöte dagen innan NMR:s ett hundratal förvirrade anhängare, skall "ta över Göteborg". - Nämen vad är det för stollar som sitter som politiker i Göteborg, för att inte tala om de "goda" som verkar behärska konsten att "sila mygg och svälja elefanter" i dess fulländning.
Är det inte dags att sätta alla politiker i Regering, Riksdag och kommunalt under förvaltning? Uppvigling och hjärntvätt av "goda" själar är det som de ägnar sig åt.


Personligen kan jag tycka att måttet varit rågat för länge sedan. Läser man t.o.m om bönder som inte fått sina utbetalningar från EU på flera år, pga. skit i maskineriet här i Sverige under hänvisning till IT-problem. Tja, då är det väl dags att fundera på om man överhuvudtaget skall fortsätta med den här arbetsordningen i demokratins (host host) Sverige.
Jag vet i alla fall vad min mamma hade sagt om hon hade levet: Ja, så går det när man har bocken till trädgårdsmästare!



Fotot
vårt bidrag till pepparkakehustävlingen, som var ägnat till att bidra till de utsatta i samhället, som julen enbart är en plåga för. En tävling som i slutändan fick helt andra förtecken pga. tävlingsarrangörerna. Det blev vårt sista år vi bidrog till något dylikt, eftersom egennyttan helt uppenbart var/blev större än ändamålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar