fredag 13 oktober 2017

Nu är det hackarnas och tjuvarnas marknad, som Regeringen lämnat vidöppna dörren för! - Bedrägerierna fullkomligt haglar ner över oss medborgare.

Det ena larmet efter det andra om verksamheter, som varit utsatt för hackare och kriminella verksamheter strömmar nu in. Verksamheter lamslås. Mailboxen fylls av mail som uppvisar att de här ekonomiska brottslingarna sannerligen inte är de skarpaste knivarna i lådan. De kan inte ens stava på svenska och för det fall att de kan göra det, så skiter det sig ändå för dem. Men här är det helt fel adress att försöka sig på något dylikt!

Undra just när de som bär ansvar över samhällets väl och ve skall vakna till liv? Istället gör de precis allt för att dölja vad som händer och sina egna tillkortakommanden av rätt så allvarlig karaktär. Det viftas bort med: "Allt är ju de där jävla Sverigedemokraternas fel!" - Själv sitter jag bara här och undrar när svenska folket skall vakna ur sin Törnrosasömn. Det hjälper inte att skjuta budbärarna! Det vet i alla fall alla vi som t.ex. fått de nya taxeringsvärdena... 

Min mamma hade rätt: "på kvällen får den late brått" och nu är det bråttom att håva in pengar till alla dåliga beslut, som man inte klarat att hantera. Så mycken mänskligt lidande de skapar genom sin fullständiga inkompetens. Mest illa är att inte mycket av alla samhällstjänster fungerar längre.

Det ena statliga verket och samhällsfunktionen efter det andra utsätts för IT-attacker och vad spelar det för roll, när hela rättssystemet också är med på skutan för att skydda dem som helt uppenbarligen gjort sig skyldiga till något så allvarligt som brott mot "Rikets säkerhet" och ändå bara vidkänns ett strafföreläggande! - Det är ju så man knappt tror att det kan vara sant.

Igår fick jag svar från det, i det här fallet, HELT självspelande pianot: Utvecklingscentrum, dvs den tillsatta knoll och tottfabriken som åklagarmyndigheten numera består av, det var enligt dem helt ok med ett strafföreläggande för en person, som gjort sig skyldig till brott mot Rikets säkerhet. En bot som man brukar i  normalfallet få när man snattat något!


Dessutom har jag aldrig sett en så snabb och självspelande handläggning som nu har skett i Maria Ågrens fall, där det inkommit anmälningar från privatpersoner via mail till åklagare, om riktigheten att en person som gjort sig skyldig till ett så allvarligt brott skall komma undan med ett strafföreläggande och inte minst att man lägger locket på, trots att det är helt uppenbart att här finns många fler som skulle granskas av både SÄPO och Åklagarmyndigheten: myndigheter som skall stå för samhällets bevarande och rättssäkerhet.

Brott som rör sig om Rikets säkerhet, ser i vart fall jag rätt allvarligt på, eftersom det är många som av olika anledningar behöver ha det skyddet, som nu är i fritt fall. Det är fullt jämförbart att jag anlitar någon som kan sy till att operera en hjärntumör!


Det här jag nu skriver kan kosta mig en del att skriva, men ingen skall få mig att tro att statsministern Stefan Löfvén (S) sitter med vid en löneförhandling om Generaldirektörens t.o.m. retroaktiva lön och bara beviljar den rakt av, utan att han får upplysningen om att hon begått ett allvarligt brott som är riktat mot medborgarnas rättssäkerhet och även Rikets säkerhet! Brukligt vid alla löneförhandlingar är att man motiverar en löneförhandling, speciellt som den gör så stora avsteg som det här varit fråga om!

Det är totalt omöjligt att något dylikt överhuvudtaget skulle kunna ha förekommit, därför att Stefan Löfvén är faktiskt gammal facklig företrädare för Transportarbetareförbundet och därmed en VAN löneförhandlare. Ingen skall komma att ens försöka förmå mig att tro, att han inte hade vetskap om vad hon hade sysslat med den gode Generaldirektören vid Transportstyrelsen. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/agren-regeringen-hade-full-insyn

Tragiskt nog är det så att först dagen efter media hade fått nys om det hela, så anmäldes Maria Ågren till Statens ansvarsnämnd!

Hon har självklart fått direktiv uppifrån att överträda lagens alla råmärken, så insnöad är inte Maria Ågren, att hon inte förstått vad det innebar att gå utanför lagens råmärken i en så allvarlig fråga och det tycker jag faktiskt är visat i de otaliga kontakter hon haft där hon påkallat uppmärksamhet på att det här inte är okey! - Jag tycker faktiskt att det är okey att hon tar strid om saken. Jag hoppas bara att hon gör det hon borde göra - lyfta på locket fullt ut! Men några elefantkyrkogårdar med att sitta och lyfta fantasilöner i hur många år som helst, NIX. Hon har varit medveten om vad hon gjort, haft så god lön ut av sina lagbrott, att det kan räcka och bli över!


Tro att Riksåklagaren skulle hantera det här något mer annorlunda än knoll och tottfabriken gjort vad gäller att enbart döma Maria Ågren till en bot som är fullt jämförbart med snatteri och sedan lägga locket på, då är det bättre att tro på jultomten och det tror jag nog att både Mattias Dahlbäck och Andreas Wik är rörande ense om med mig, när de också nåddes av beslutet från Utvecklingscentrum igår via mail.

Jag skulle gärna vilja veta vem som hade så bråttom och få fram ett strafföreläggande bakom medborgarnas rygg! - Men det kommer aldrig att komma mig tillgodo och inte någon annan heller. Därför att det som har begåtts är landsförräderi på högsta nivå och det är nog tyvärr alltför många som stoppat ner sleven i den grytan. Det kommer antaligen att bli samma visa som vid Geijeraffären, som jag hoppas att ingen levande själ har glömt eller förträngt, eller inte känner till.

Konsekvenserna av den inkompetens som den svenska Regeringen uppvisar får vi nog vänja oss vid. Det är bara att inse, att de inte ens har koll på sig själv, än mindre det uppdrag de är satta att hantera: skötseln av landet SVERIGE!

Det hela liknar mest ett enda stort haveri!


Imorse fick Herr H ett sms på sin mobil, som avsändaren skulle föreställa vara Försäkringskassan, där de i sms:et lät meddela att han skulle få dryga 7 000:-. Det var bara att logga in på "mina sidor" hos Försäkringskassan.
- Skit du i det, sa jag, det är antagligen bara några hackers som vill att hela Försäkringskassans system skall haverera pga. överbelastning!

Strax därefter åkte jag iväg för att hämta ut ett paket. Men jag vet ju att det ligger fler paket och väntar på mig och pratade därför med föreståndaren och undrade när Schenker skulle avisera att godset fanns där. Jag undrade om det inte var lite väl sent, aviseringarna brukar ju komma rätt snabbt, när man genom paketspårning kan se att paketet faktiskt funnits på terminalen sedan mer än ett dygn tillbaka. Jag fick svaret att det inte finns någon kontakt med datorerna, så det gick inte att vare sig lämna ut, eller hämta ut några paket.

Jippie! - NU går jag och drar täcket över huvudet och försöker glömma att jag överhuvudtaget steg upp idag. Därför att det här var inte det enda som hänt idag. Denna dag fredagen den 13:e.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar