måndag 5 juni 2017

Nya hemsökelser - nu på mobilen - från nr 0104104350

När jag svarar så finns ingen där.

Men VAD tror de knäppskallarna? - att jag skall bli så nyfiken, att jag ringer upp ett nummer som antagligen kostar skjortan. 

För mig är det en självklarhet: finns det numret inte i min egen mobil så rings det överhuvudtaget inte upp. Är det någon som vill mig något så återkommer de som vanligt folk!

Herr H han har gjort överkurs på sin mobil, han har lagt till telefonnummer eftersom och gett dem ett och samma namn: MALKER.

- MALKER? sa jag och såg ut som ett levandes frågetecken.
- Ja, vad blir MALKER baklänges, svarade han med ett flin....
- Jaha, svarade jag, vad gör du då åt den nya flugan, där man ringer upp och möter tystnad och i displayen: missat samtal.
- Samma sak förstås, det numret lär ju finnas ute på nätet och många har sökt det.

Jag blir bara irriterad över att inte få ha mitt privatliv ifred!

Är vi nu med i EU så tycker jag faktiskt, att det borde finnas ett skydd för oss att inte bli utsatt för den ena vågen kriminella efter den andra. Det gäller hela linjen. Hur vore det att sätta in rätta klutar och staff för allt dylikt? Anställ riktigt duktiga hackers, så är saken löst!

De har ju en person i Ryssland, som lär kunna bidra med vettiga lösningar, istället för att USA skall jaga hjärnspöken, som INTE finns! Anställ grabben, Edward Snowden, inom EU:s brottsbekämpning som sker via Internet. Han lär säkert ställa upp på att tjäna mänskligheten än en gång till. 

Jag är övertygad om att det även ligger i den ryske presidentens Vladimir Putins intresse att stoppa dylika intrång:

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-02/putin-edward-snowden-ingen-forradare


Nästa jagade, Julian Assange, som nu sitter i London och ruttnar. Det är förslösande att inte anställa dessa två och deras kontaktnät för att reda upp den oreda som nu finns ute runt om i världen.

På allvar stoppa de kriminella sparar stora samhällskostnader, som inte är nödvändiga att dras med! - Gör om - gör rätt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar