torsdag 1 juni 2017

Nu krävs att Moderatledaren Anna Kindberg Batra skall avgå som partiledare - är någon förvånad?

Inte jag i alla fall. De här politikerna och partierna de har nog dessvärre överlevt sig själva. Istället för att vända frågeställningen inåt, varför de tappat så mycket, så ger de sig vinn om att hitta en syndabock för att deras politik inte fungerar!

Spontant kan jag nog tycka, om man bortser ifrån Anna Kindberg Batras uttalande om att "Stockholmare är mycket smartare än lantisar", att hon nog visat sig vara dugligare än Fredrik Reinfeldt visade sig vara. Den duglige Statsministern Fredrik Reinfeldt och lika hyllade finansministern Anders Borg har med handen i backspegeln visat sig vara allt annat än den kompetens de utgav sig för att vara.



Anna Kindberg Batra förstår t.ex. att man måste börja inbegripa Sverigedemokraterna, som nu är det andra största partiet i Sverige. Vi har stora problem här i Sverige, inte bara med invandringen utan i stort, det har Anna Kindberg Batra förstått. Det är ju mer än man kan säga om de andra partierna, som softar runt i toppluvan.

Själv kan jag ju tycka att det är tragiskt, att just Sverigedemokraterna i ett så tidigt skede satt tummen på problemen, men bara hånades rakt av för att vara främlingsfientliga. Vad det nu i håcken betyder... Älska sitt eget land för den rikedom den har och att inte rättsligt önska backa 100 år med sociala koder, kan jag verkligen inte tycka är något främlingsfientligt överhuvudtaget.

Visserligen har det florerat en hel del icke rumsrena personer i Sverigedemokraternas led och ännu har vi nog inte sett slutet på det. Men det förekommer en hel del tvivelaktiga personer i alla andra partier och det blundas det ihärdigt inför. Jag tycker man skall lyssna till vad som kommer ur samtliga partiers munnar om man nu vill ägna sig ordet Demokrati, därför att det är då man upptäcker grodorna och när de talar mot både bättre vetande och mot vad de själva gör och agerar.

Men onekligen är det fascinerande att se hur trenden vänt, det blåser andra vindar nu med lite facit i hand. Göteborgs-Posten t.ex. har gjort en kovändning av dignitet, det är bara i avsaknad av annat vettigt alternativ på dagstidning, som fått den här gatuadressen att inte fimpa av den tidningen.

Förut stod Göteborgs-Posten i främsta ledet av Sverigedomokratikerhatare och med ögonbindeln ihärdigt åtdragen inför alla samhällsproblem som staplades på allt högre höjd. Nu verkar de ha insett, så här i grevens sista minut, att det faktiskt ligger något i vad som ihärdigt påtalats som brister: Vi har inte råd med denna socialturism på bekostnad av vårt eget socialförsäkringssystem, hedersrelaterat våld, importerad maffia etc. Framförallt kan man inte ägna sig åt masspsykos, utan urskiljning oavsett åt vilket håll det än må rikta sig emot.

Tack och lov har Göteborgs-Posten också fått en hel del ansiktsupplyftande journalister, som inte viker ner sig för övrig medias och de hjärntvättades hetsjakter, utan håller en journalistik värt namnet, jag nämner några därför att de är värda all heder, här några av dem:
 
Alice Teodorscu http://www.gp.se/av/Alice%20Teodorescu
Adam Cwejman http://www.gp.se/av/Adam%20Cwejman
Per Sydvik http://www.gp.se/av/Per%20Sydvik
Anders Hagström http://www.gp.se/av/Anders%20Hagstr%C3%B6m
Peter Linné http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisen-s%C3%A5-byggde-den-stora-sl%C3%A4kten-sin-makt-i-f%C3%B6rorterna-1.4252576
och sist nu i utstickarleden om "Hedersförtryck": Michael Verdicchio, Evalis Björk:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nisren-jag-skulle-bli-bortgift-1.3912126

Göteborgs-Postens utredning har visat, att bara 3 blivit dömda av 142 föräldrar som utsatt sina barn med hedersmotiv. Själv minns jag hur det uppdagades att en hel skola hade könsstympade flickor, utan att man kunde läsa om några som helst åtgärder från samhällets sida.

Allt det här talar sitt tydliga språk hur illa det är ställt med rättsväsendet och inte minst Regeringens Migrationspolitik och vad som ICKE sker när man anländer till det här landet.

Det minsta man kan begära är att man blir upplyst om att flickor inte är några handelsvaror och att här råder religionsfrihet. Helt enkelt att man förbinder sig att följa de lagar som gäller i Sverige. Kan man inte uppfylla det minikravet borde ett annat land vara lämpligare än Sverige att söka sig till. Sexualisera småflickor och använda dem som betalningsmedel ingår verkligen inte i det svenska samhället, den tiden hade vi tack och lov passerat för mycket länge sedan.

Den här s.k. fria median ger jag inte heller så mycket för. På väg från sjukan lyssnade jag på Ring P 1 med Alexandra Pascalidou som bara en en katastrof rent allmänmänskligt, eftersom hon bara ägnar sig åt egen navelskådning och utan att förstå att andra människor kanske också har ett budskap man måste lyssna till: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/897258?programid=1120
Idag handlade det bl.a. om bemanningsbranschen, som jag redan skrivit spaltkilometer om, eftersom det betyder att man återinrättat slaveriet på nytt i Sverige. Det finns ingen arbetstrygghet överhuvudtaget och nu har man slagit larm om allt fler unga råkar ut för arbetsskador, av likgiltiga arbetsgivare som nyttjar detta för att komma billigt undan.


Men det handlade också om att Telia håller på att lägga ner all fast telefoni och plockar ner kopparledningar på löpande band, som det svenska folket har betalat för. Kopparstöld skulle jag nog faktiskt vilja klassa det som, eftersom det betalats av skattebetalarna. Det som är värst av allt är att man gör allt större delar av Sverige utan kommunikationer, utan att ha något annat tillfredsställande som ersättning!

Men det förstod inte Alexandra Pascalidou, som inte ens verkade förstå att det är skillnad på kvalité i ett telefonsamtal via fast telefoni och mobiltelefoner! Själv blir jag vansinnig när någon vill ha långa telefonsamtal med mig på mobilen. Det vägrar jag helt enkelt, allt över 2 minuter är för mycket. Jag mår fysiskt illa av att tala i mobiltelefon.

I väntrummet på sjukan hade man tagit bort alla tidningar, tydligen förväntades man sitta och fingra på sin mobiltelefon och delge hela väntrummet vari de egna problemen av mindre delikat slag befanns vara i. IÄCK säger jag bara åt det nya folket som tappat alla former av sans och balans!


Jag blir helt enkelt skogstokig när jag kör om någon, som verkar vara gravt drogpåverkad bara för att upptäcka att de sitter och skickar SMS på sin mobiltelefon, eller talar i mobilen! Vi måste snart vara det enda land i hela Världen som tillåter detta...


Denna underbara målning hittade jag bland konfirmationernas alster ett år i Degerfors kyrka. Konstnären är därför okänd, i vart än så länge....

2 kommentarer:

  1. http://www.gp.se/nyheter/hedersflickorna/254-barn-riskerade-att-giftas-bort-1.4312757#/

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/familjerna-lurar-f%C3%B6rs%C3%A4kringskassan-p%C3%A5-miljoner-1.4311301

    http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-skickade-over-17-miljarder-till-sina-hemlander/

    SvaraRadera
  2. Ja, vad svarar man? Jag kan ju bara tycka att det är förfärligt att det ens får fortgå.

    Vad så gäller pengar som skickas ut ut landet. Medan det fortfarande fanns bank som hanterade pengar satt jag många gånger och undrade, när jag satt i bankkön på Gamlestadstorget hur mycket pengar/dolt bistånd vi egentligen lämnade. Det var alltid ENORMA köer och det var inte småsummor som skickades iväg. Sedelbuntarna som sattes in i sedelautomaterna fick mig stundvis att baxna. Det var inte fråga om små summor. Hade jag skött/styrt det här landet hade det varit det första jag hade åtgärdat. Kan man skicka iväg så mycket pengar utomlands måste det bara betyda att man fått alldeles för mycket pengar från socialförsäkringssystemet och borde klara sig med mindre!

    Svarta pengar vore det inte heller så svårt att kunna bilda sig en uppfattning om. Istället för att slå ner där skiten fanns så kom det att drabba oss alla medborgare - där kan man verkligen snacka om kollektiv bestraffning i dubbel bemärkelse.

    Nej, jag tycker att det här landet sköts av fullständigt inkompetenta personer. Hjälp till de som behöver det, men så här skall det naturligtvis INTE gå till!

    SvaraRadera