tisdag 28 mars 2017

Adolf Hitler och Eva Braun överlevde kriget och fick hjälp att ta sig till Sydamerika.

Jag kan väl med bästa vilja i världen inte påstå, att jag blev förvånad över att läsa ännu mer bevis. 

Simon Dunstan och Gerrard Williams är två brittiska journalister, som bidragit med sitt strå till stacken när det gällt att berätta sanningen om Hitlers fejkade död. Simon Dunstan har gjort många filmer och mer än 50 böcker/publikationer inom militärhistoria, även för History Channel och Gerrad Williams har arbetat under flera decennier som journalist åt BBC, Sky News och Reuters. Inte samma kategori sagoberättare som dagens journalister i alltför hög omfattning tycks bestå av.

Boken de gav ut "Grey Wolf - The Escape of Adolf Hitler" var bara en  bekräftelse av vad andra forskare som Abel Basti och Jan van Helsing också kommit fram till: att Hitler inte begick självmord i bunkern i Berlin, utan en dubbelgångare blev offrad istället. Hitler ingick, som torde vara allmän känt äktenskap med Eva Braun strax innan det sk. gemensamma självmordet.

Det kan inte ha varit någon tillfällighet och det där om att hon skulle dö i egenskap av Hitlers fru, ger jag inte mycket för. Med på resan/flykten till Sydamerika tycks också schäfern Blondi ha befunnit sig. Besynnerliga människor gör besynnerliga prioriteringar här i livet.
Joseph Goebbels barn som återfanns döda i bunkern har både gjort mig förbryllad men även oerhört sorgsen. Inget i livet tycks vara heligt för en del människor.
 
Uppgiften om att Herman Fegelein skulle ha varit med Adolf Hitler och Eva Brun på flykten till Sydamerika vete katten vad jag skall tro om. Jag tror jag röstar med fötterna för att vara på säkra sidan. Men onekligen så är det en riktig sagosoppa som kokats ihop och vad som äger riktighet eller inte, vete gudarna. Men nog låter det som en riktigt bra rövarhistoria hur Herman Fegelein avslutade sina dagar. Påminner starkt om katten på råttan och råttan på repet: https://sv.wikipedia.org/wiki/Hermann_Fegelein
och

Just det här att det påstods alt. hävdades, att Hitler och Eva Braun skulle ha varit uppeldade, efter att Hitler hade skjutit först Eva Braun och sedan sig själv, det har aldrig varit någon trovärdig teori för min del. Kunde nu så många av de här andra galningarna fly till Sydamerika, så hade det varit väldigt konstigt om Hitler inte hade kunnat göra det.


Någonstans så faller det på sin orimlighet och det behöver man inte vara atomklyvare för att kunna inse.

Uppvisandet av Hitlers kranium som fanns förvarat i Sovjetunionen, det kändes si så där lagom intressant, sedan man sovit ett varv på saken. Det framkom överhuvudtaget inga uppgifter om att man på något sätt bekräftat att det skulle ha rört sig om Hitlers kranium, bara det att SMERSJ varit insyltad i det hela, gör det hela än mer tvivelaktigt. Ett kranium vid bunkern med ett kulhål i huvudet hade kunnat vara vem som helst i princip. Det var ju inte så att det direkt saknades dylika arma satar till att träda skott. Mycket mer sannolikt, dessutom att ännu fler oskyldiga offrats. 

Men vi människor är olika. Jag tillhör dessvärre tvivlarna av alltför yviga och lättvindiga förklaringar, oavsett vad saken gäller.

Själv trädde jag in i det vuxna livet med att förstå, att Simon Wiesenthal och senare det som kom att kallas för Simon Wiesenthalcentret resulterade i att flera krigsförbrytare infångades och rekognoserades. Jag följde med intresse hur de hade framgångar och bakslag, mestadels fick jag uppdatera mig via pocketutgivningar. När det aldrig lyckades få upp ett spår av Adolf Hitler insåg jag rätt snabbt att det måste ligga väldigt mäktiga personer bakom det försvinnandet/flykten.

Det är ingen omskrivning av mig som person, utan jag är uppväxt med världshistoriens ruttenhet och stormakternas på/inverkan. Den som betvivlar mitt ljumma intresse för amsagor, kan läsa vad jag skrivit i "Bäckenboken".
Det nya FBI dokumentet, som nu finns en inflikad kopia av i artikeln i Världens Historia, visar bara än en gång hur rutten världen och dess människor är. I den rapporten avslöjas dessutom att Allen Dulles, chef för CIA:s föregångare OSS, hjälpte tyskarna till Argentina, där regeringen gått med på att gömma många f.d. nazister - bl.a. Adolf Eichmann, som slutligen greps av israeliska agenter i Argentina på 60-talet. Jag har lärt mig av historien att allt är inte så glasklart som man till en början inleds att tro. Nürnbergrättegångarna m.fl. var sådana: https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrnbergr%C3%A4tteg%C3%A5ngarna

Men avsaknaden av att det blev vetenskapligt vederlagt att det var Hitlers kranium, som förvarades i Sovjetunionen/Ryssland, gav mycket övrigt alltjämt att önska.

Sålunda intet nytt under solen... och skiten pågår i oförminskad styrka och jag tänker inte lägga ner några fler ord än som redan finns att tillgå både i artiklar, böcker och på nätet:
http://whitetv.se/sv/historiefoerfalskning/34-hitlers-flykt/415-brittiska-forskare-bekraeftar-hitlers-flykt-till-argentina.html


Alltjämt tränger sig sanningar fram och det är väl kanske därför jag med största intresse alltjämt följer den bästa TV-serien som någonsin gjorts: Homeland och som går på SVT 1.

2 kommentarer:

  1. Det politiska skitsnacket är precis likadant idag som då. Tröttsamt då de verkar vara kopierade med karbonpapper i ord och handling:

    "Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den en sanning. Varje form av propaganda har en riktning. Kvaliteten av denna riktning bestämmer om propagandan har en positiv eller negativ effekt. Bra propaganda behöver inte ljuga, den måste minsann inte ljuga. Den har ingen anledning att rädas sanningen. Det är ett misstag att tro att människor inte tål sanningen. De kan. Det handlar bara om att presentera sanningen till människor på ett sätt som de kan förstå. En propaganda som ljuger bevisar att den står för en dålig sak. Den kan inte bli lyckad i längden. Bra propaganda följer alltid med något som tjänar en god sak, men propaganda är fortfarande nödvändig för att en god sak ska kunna lyckas. En god idé vinner inte bara för att den är god. Den måste framföras på ett lämpligt sätt om den ska vinna" ... "(propagandan) är dessutom en funktion i det moderna samhället." "Den reser sig ur folkdjupet, och måste alltid tillbaka till folket för att finna sina rötter och styrka. Det må vara bra att basera makt på vapen, men det är bättre och mer hållbart, dock, att vinna och behålla folkets hjärta". (Goebbels, Partidagarna i Nürnberg 1934)

    SvaraRadera
  2. http://varldenshistoria.se/samhalle/politik/politiker/john-f-kennedy-skrev-dagbok-om-hitler?SNSubscribed=true&utm_campaign=20170402&utm_content=3&utm_medium=email&utm_source=HIS&email=7fef81f88438656d47f949fd2a0024fd753eeb3b

    SvaraRadera