torsdag 2 juni 2016

Snillet spekulerar.

Vi hade just precis varit inne hos Claessons Trätjära AB http://claessons.com/ 
och införskaffat det som står på agendan av underhålla av huset, jag fick en nyckelring som var knopad av expediten. Heter det så månne, knopad? Ja, den ser ut så i alla fall.

Det fick den konsekvensen att jag tog bort nyckelbrickan som jag haft hängande på bilnyckeln, trots att det var många år sedan jag slutade att betala pengar dit, eftersom det hade urartat och det seglade in räkningar lite då och till, trots redan betalt. Men knopen var för tjock att få dit utan lite annat hjälp som jag inte hade tillhands i bilen.

När jag droppade nyckelbrickan i skrotfacket i bilen, så fångade Herr H upp den och tittade på den och läste högt vad som står på den:

Till upphittaren!
Lämna till Polisen eller i Postens brevlåda. XXX betalar hittelön!


- Man kanske skulle hänga den runt halsen i en kedja, spekulerade snillet vidare.


- Lämnas in hos polisen är nog inte något problem, men jag skulle vilja se hur de skall prångla ner dig i Postens brevlåda, men intressant kan det nog onekligen bli, svarade jag.

- Typiskt kvinnlig logik det skall alltid krånglas till, sa snillet.

- Jag vet inte det, svarade jag, det är väl så att hjärnkapaciteten inte räcker till hos det manliga könet alla gånger.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar