måndag 13 juni 2016

Mona Sahlin, Bo Lundgren, storföretagen m.fl. - Nu är jag inneligen less på dessa bidragstagare, som bara roffar åt sig av hjärtans lust!

Mona Sahlin hon har under hela sin karriär varit en enda lång följetong i lagöverträdelser. Den ena mer magstark än den andra och hon har alltid kommit undan med det.

Skulle jag få bestämma skulle hon sitta bakom lås och bom och bli av med samtliga sina löneförmåner. Det skulle nog inte skada om de här hybrismänniskorna får känna hur vanliga människor har det, de skulle aldrig kunna gena sig ur än den ena än den andra kriminella verksamheten. http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-begar-35-miljoner-i-pension/


Förvänta sig att någon åklagare tar i det här sista hon haft för sig med horribla lagöverträdelser, det kan man ju bara se sig i stjärnorna efter, det skall väl än en gång dunkas i ryggen och sparkas nedåt.

Mona Sahlin precis som alla andra lyxlirare som åkt på aschlet ut i kalluften borde få möta den verklighet som möter en vanlig dödlig. Istället skall de sitta och kvittera ut enorma summor långt innan de ens nått pensionsåldern, eller så befordras de med någon välbetald tjänst, som ger dem ännu mer favörer. Vanliga människor brukar hamna i fängelse under liknande omständigheter.


Förre partiledaren Bo Lundgren trodde jag var en redig människa, men jag har tydligen haft fullständigt fel. Han är ju bara ännu en i ledet av skitstövlar som är i fullständig avsaknad av etik och moral. Det är väl samma där med den här som godkänt att utbetalningarna skall fortsätta trots att man uppdagat felet redan år 2014 och det skulle inte förvåna mig det minsta om man faktiskt varit på det klara med redan från första början hur det egentligen förhöll sig.
http://www.dn.se/ekonomi/mejlen-visar-hur-lundgren-pressade-tjanstemannen/


I mina ögon är även det här ett solklart fall för åklagare och domstol och inte minst återbetalning av allmänna skattemedel och åtal för dem som varit inblandade i det bedrägeriet.

Som om det inte skulle räcka. De här fantasisummorna de har sett till att få ut är bara så man vill kräkas!


Den här s.k. finansminister Magdalena Andersson, man kan undra från vilken planet hon kom infarande ifrån. HUR kan man vara Sveriges finansminister och inte känna till att storbolagen inte betalar ett rött öre i skatt. Jag vet inte men jag är vanlig inkomsttagare och det har jag vetat i bra många år att jag till skillnad från storföretagen betalar skatt i Sverige. Fullständigt oproportionerligt dessutom med tanke på att jag är arbetsskadad och betalar mer skatt än en vanlig inkomsttagare!

Det är en utbredd dekadens vi lever mitt ibland och det blir bara värre och värre fastän jag många gånger tänkt, men nu kan det väl ändå inte bli värre. Men det kan det helt uppenbart.

Inte är jag som person mycket att yvas över, men när jag jämför mig med en hel del av de här s.k. toppmänniskorna/eliten, då blir jag djupt rörd och tacksam över att veta att så är jag i alla fall inte! Helt uppenbart är det så att vi är en del som föds med rättspatos, etik och moral, medan den här s.k. eliten inte har minsta uns av den varan, eller ens förmågan till minsta självrannsakan.


HUR i hela fridens dar kan man anse sig vara så mycket mer värld i lön, eller vet de inte vad en vanlig knegare utför på jobbet? Har den här eliten några speciella klockor som innehåller fler timmar på dygnet än en vanlig dödligs?

De är så skruvade att man har all anledning att ständigt fundera om hela den här världen egentligen inte enbart är någon form av practical joke.

I jämförelse med den här s.k. eliten är jag rena rama helyllet av förstånd, dessutom något att hänga i när åskan går...det är mer än de här elitmänniskorna kan påstå sig om att vara.

I Sverige i tiden...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar