onsdag 5 november 2014

Vad är det för idioter, som ständigt håller på att slamma igen mailboxen?

Nog är det märkligt, att man kan skicka drönare i huvudet på folk. Spärra ett helt banksystem för befolkningen. Hitta på så mycket dumheter, att en vettig själ inte ens kan i sin livligaste fantasi tillverka något så urbota korkat. Men man kan inte rensa upp i cyberspaceröran, som förpestar tillvaron för privatmänniskan.

VAD är det för idioter, som skickar ut något så urbota korkat enfaldigt. Inte minst vem är det som tillhandahåller min högsta privata mailadress till dessa bedragare?
 
----- Original Message -----
To: min mailadress stod här
Sent: Wednesday, November 05, 2014 11:40 AM
Subject: Ditt OKQ8-konto är blockerat!

Kära kund,

Detta är ett automatiskt meddelande för att informera dig om att vi upptäckte ett inloggningsförsök till ditt konto från en okänd enhet igår.

Plats: Nicaragua
IP: 190.212.80.225
Latitud, Longitud: 12.1508-86.2683
Anslutning via: TELEMATIX/ENITEL Lokal tid: 2014 08:29 PM (UTC -06:00) IDD-kod: 505
Väderstation: MANAGUA (NUXX0004)
Användningstyp: Telgua

Var detta du?
Om så är fallet kan du bortse från resten av detta e-postmeddelande.

Om det inte var du, vänligen följ länken nedan:
> Klicka här för att få åtkomst till vår säkra server.
Vi begär att du verifierar dig som kontoinnehavare och blockerar sedan alla framtida försök från regionen/landet.

Var inte orolig!
Ingen fick åtkomst till ditt konto!
Vi vill bara skydda din OKQ8-kontoinformation från potentiella framtider risker.
Kom ihåg: Om du inte uppdaterar dina uppgifter kan ditt konto suspenderas.

Tack,
Kundservice.
Copyright © 2014 OK-Q8 AB

********

Kära idioter på s.k. OK-Q8 AB, för mig gör det precis ingenting om mitt inloggningskonto suspenderas, därför att jag bär en suspensoar av stål och äger absolut inget dylikt konto. Dessutom ....
håller jag just nu på att tillreda en liten oförglömlig dryck, som jag skall bjuda er på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar