tisdag 11 november 2014

Det börjar nog lysa tantvarning om mig på allvar.

Det finns visserligen betydligt värdefullare saker i tillvaron än att ligga utsträckt i soffhörnet och glo på TV. Men jag blir faktiskt rätt sné  på folket, som skall svara för vårt s.k. utbud i TV.

Vad i hela glödheta tror de att man är? En amöba med IQ 0,0001?

Dessertmästarna

Städmästarna
Hela Sverige Bakar
Hela England bakar
Hela England lagar mat... ja, nu kanske det inte hette så utan Arga kocken, eller något hysteriskt ditåt.
Biggest Looser (de här som gjort programmen vittnar om att de är ena riktiga looser och då snackar jag inte vikt!)
Bonde söker fru
Idol
Big Brother
Paradise Hotel (inte för att jag sett något avsnitt någonsin, det har räckt och blivit över att flippa förbi, för att kräkreflexerna skall gå igång!)

För att inte tala om Robinson, som körde så många säsonger och omgångar, att även den mest ihärdige måste ha haft det välfyllt ända upp i halsmandlarna. Nu skall Robinson bli såpa....
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article19410637.ab
och NEJ, jag vägrar!

Jag såg de två första omgångarna av Big Brother, Idol, Bonde söker fru och även Biggest Looser, men sedan räckte det för min del. Det svajade betänkligt uppe i halsmandlarna...

Vad finns det för sevärt i ett matlagningsprogram, där de tävlande får veta att den samlade mateliten hellre äter ur soptunnorna än smakar på de rätter, som de tävlande tillagat. Vad är det för professionella s.k. matlagningsproffs, som beter sig som om de var tvångsutskrivna från stormen, efter att ha suttit i vadderad cell de sista 30 åren!

Hela tiden denna evighetsmaraton med utröstningar och allmän förnedring. Jag är dödligt less på detta eviga gnällande!

Vad har hänt, kan jag inte låta bli att undra. Kan man verkligen inte hitta på något nytt koncept, något som är både uppbyggligt och där den vanliga människan kan känna igen sig och få lite feedback och ha trevligt!

De här s.k. humorprogrammen... de är enbart pinsamma repriser av det pinsamma man redan har sett för minst 15 år sedan. Dessutom en humor som påminner starka om att det var exakt lika roligt jag hade, när jag satt på Mölndalsortopedakut och väntade i 14 timmar, bara för att mötas av att det var inte något fel på knäet och därför fick rådet att jag inte skulle halta! Som visade sig vara helt i klass för en protesoperation, vilket jag avstått, jag ställer min tillit till den kommande vetenskapen istället med brosk- och muskelinplantat istället.


Varför denna ständiga idiotreklam för samma TV-program, efter varje programavslut och början på nästa i SVT. Allt i bästa amerikansk modell, där producenten förutsätter, att man är dum i huvudet, alternativt lider av sista stadiet alzheimer så att man inte minns handlingen två minuter innan och en grundlig resumé måste gå igång och sluta ungefär två stavelser bort och så kan det fortgå och göra programmet 1 timma längre än nödvändigt.

Jag vägrar att behandlas som Klagomuren, där allsköns skit skall forsa över mig... 

Snart drar jag helt enkelt ut TV-kontakten för gott om det inte kan bli någon radikal förändring. Det är inte lite som TV-tittande kostar, som väl antagligen kommer att bli droppen, som får bägaren att rinna över. Jag känner mig själv rätt väl vid det här laget, "vi har umgåtts en längre tid tillsammans". Det kommer antagligen att sluta med buller och bång.

Kanske blir jag som han som helt sonika slängde ut TV:n från andra våningen, när Sverige förlorade i ishockey. En morgon låg den där på trottoaren utanför Malmen i Gällivare, det var morgonfikagänget som upplyste om att det var förlusten, som hade fått tålamodet hos TV-ägaren att rinna över. Nu blir det visserligen svårt att slänga ut någon TV från andra våningen. Men det går väl att använda den som tavelram istället.

Sedan programmakarna, hur i hela helsefyr ser deras egna liv egentligen ut. En del dagar finns inte ett vitten att titta på. Medan andra dagar börjar och pågår TV-programmen så långt in på småtimmarna. Är det inte människor som har jobb att sköta nästa dag? Inte sällan krockar numera även serier i TV1 och TV2, det är den nya given, från SVT.
 

NU när jag nu ändå fått upp ångan:

VEM i hela helsefyr är det, som har instiftat nya kommateringsregler på SVT? De sätter kommatecken efter ordet och. Det är faktiskt ett bindeord! Bort med kommatecknet - räcker det inte med att man vet, att eleverna kommer ut ur skolan med bristande kunskaper. Måste man cementera alla fel också?

Det finns bara en enda serie i SVT, som får mig att tycka att det är värt besväret att knäppa på TV:n.

4 kommentarer:

  1. Det här är humor:

    https://www.youtube.com/watch?v=JDc7wjC3SDI

    SvaraRadera
  2. Så finns det naturliga rolighetsherrar, även om ämnet kanske är något halsbrytande.

    https://www.youtube.com/watch?v=9u9v2k24PeA

    SvaraRadera
  3. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Men om man ändå vill titta på tv så finns det ju inte några andra alternativ. Och alla reklamsnuttar är ju förbannat långa, man hinner titta på ett annat program under tiden avbrottet pågår. Vem ville ha på detta viset? Man kan fråga sig.

    Mad Max

    SvaraRadera
  4. Mad Max, allt skall ju vara så amerikaniserat, att de fullständigt tappat bort sig. Kan man inte driva en TV-kanal utan reklam borde man istället överväga att inte alls sända, därför att då gör man dåliga program! Det är min bestämda uppfattning.

    Varför SVT gör det är ju bara helt enkelt skandal, det är svenska statens television och hur eller ens varför man sjunkit så djupt kan man ju undra över.

    SvaraRadera