tisdag 9 september 2014

De högt uppsatta politikerna blir bara alltmer obegripliga. Duracellkaninen, partiledaren för Socialdemokraterna, Stefan Löfven, han har hamnat på högvarv och talar som i tungor om att ungdomar skall få jobb i vården av gamla etc.

Den gubben måste ha åtskilliga pållar ute på grönbete. Hur det är ställt med resten av partiet, som skall föreställa företräda arbetarna och den vanliga lilla människan, tja, inte vet jag men nog är det mycket som saknas i deras s.k. önskedrömmar.

Jag gissar att Stefan Löfven aldrig skulle komma på idén, att anställa dessa outbildade ungdomar på kontor eller ute i industrin. Men det talar också för vilken inställning som finns ang. de som har dessa jobb idag, eftersom Stefan Löfven och socialdemokraterna tror att VEM som helst upplockad på gatan kan ersätta den personalens arbetsuppgifter.


Socialdemokraterna talar sig varma för höghastighetsbanor, samma parti som lagt ner massor av järnvägslinjer och gjort skrot av hela SJ och lagt ner hela landsbygden.

Jag kan inte annat än skaka på huvudet!


Undra om de ens har en susning om vilka kostnader, som är förknippade med höghastighetståg. Inte ens i Spanien som haft dessa höghastighetståg så länge är de lönsamma och går årligen med vansinniga förluster OCH vem är det tänkt skall åka med dessa tåg? Det kostar minst det dubbla att åka med dessa höghastighetståg i jämförelse med vanliga regiontåg. Höghastighetsbanor är förenade med våldsamma kringkostnader.

Jag förstår helt enkelt inte hur man är beredd, att lägga sin röst på ett sådant parti, som bara yrar i nattmössan.

Less blir jag på hur Sverige håller på att förblöda och politiker och regering bara sitter som några ovetande nickerdockor! Det ena storföretaget efter den andra (häromdagen gällde det Electrolux, som tycks ro iland ett fett avtal). Det betyder att allt färre arbeten kommer att finnas kvar i Sverige. Skatteplanerar storföretaget inte med de generösa skattereglerna, där de kan köra ut och in med vinster till dotterbolag i utlandet och kan omvandla vinster genom att köra runt dem ett par varv för att köra tillbaka dem till Sverige och göra det hela till en förlust alt. avdrag, dvs. undgå beskattning, så är det rena rama eländet, som man kan konstatera.

Storföretagen styrs av ett medvetet val, att endast ha anställda som har anställningsvillkor som är horribla, alt. är att betrakta som slavarbete.
 
För Sveriges räkning betyder det att löneskillnaderna har gått i rasande fart och håller nu på att accelerera som en herrelös skuta! Vem som alltjämt har ett arbete, har blivit en fråga med tämligen dystra framtidsutsikter. Ändå talar man om hur mycket arbetskraftsinvandring och invandring skall förbättra situationen i Sverige. Jag begriper ingenting!

Med tanke på att det inte finns bostäder åt den redan befintliga populationen och att invandrarna blir satta på undantag och i ett utanförskap, så undrar jag naturligtvis hur det ser ut i de här beslutsfattarnas hjärnor. Samtidigt så matas man i varje nyhetssändning hur många miljoner människor som är på flykt från sina hem. Människor som inte har råd att betala skrupellösa människosmugglare. VAD är tänkt att man skall göra med alla dessa miljontals människor?


Hela det här EU har blivit ett storfiasko, eftersom det enbart styrs av storfinansens lobbyister, som inte bryr sig om hur världen ser ut. Krigshetsarna har blivit betydligt fler och det har gått så långt, att jag som är en obotlig optimist, att saker och ting går att ordna, jag har fullständigt gett upp hoppet om världen. De få ljud som numera tränger sig in i min värld, känns bara så hopplös att jag bara stänger av.

Dårarnas paradis vill jag absolut inte tillhöra...
och ser jag en valfläskhögtalare, så går jag en omväg för att kunna behålla sinnesron. Det är så illa idag att jag har stängt av!

 


Det är de alltjämt seende människorna, som kan bli skillnaden: http://www.di.se/artiklar/2014/9/9/roy-andersson-branner-boliden/


Det är till dessa jag ställer mitt enda lilla kvarvarande hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar