lördag 21 juni 2014

Imorse vaknade jag med världens huvudvärk. Nej jag har inte intagit något olämpligt i dryckesväg på midsommaraftonen,

bara druckit citronvatten, San Pellegrino och kaffe under hela midsommaraftonen, inte ens ett glas cider till maten.

Ändå känns det som om hela hjärnan ligger och riktigt dallrar i sin skål och känslan av ögonmigrän, som jag förr om åren hemsöktes av har en lätt föraning.

Normalt sett brukar den här känslan betyda, att det är åska i farten. Men jag kan inte se några tecken på, att det skulle vara åska på ingående, även om det känns som om hela huvudet sitter fastskruvat i ett järnställning.


Egentligen hade jag tänkt gå ut och göra ett ryck i mina upphöjda odlingar (i bra höjd för mina rygg och nackskador), innan det är dags för 2-års kalaset. Men just att det är 2-årskalas idag får det mig att inse, att jag gör bäst i att gå och lägga mig i mörklagt sovrum och fönstret på vädring med lite frisk luft.
När tiden närmar sig för kalaset skall jag gå ut i trädgården och göra honom en liten nätt blomsterkrans att ha i håret.

Tänk att jag blivit lite klokare med åren i alla fall, prioriterar bort sådant som inte är alldeles livsnödvändigt. Jag har kortat ner min lista av alla "måste först." Det kan jag känna är det största vinsten med att ha hamnat i mitt kroppsläge och kanske också i min ålder. Jag ställer inte så höga krav på mig själv längre, utan kan se på mig själv med lite förmildrande drag: "jaja, du gör så gott du kan och det får nog trots allt räcka".

Denna midsommar har ägnats åt något, som jag aldrig trott var möjligt, att jag skulle ödsla tid åt. VM-fotboll i Brasilien. Inte ens något besök kring någon midsommarstång i den sociala yttervärlden.

Handen på hjärtat. Det är nog hög tid, att det engelska och italienska fotbollslagen åker hem och ber om lönenedsättning, tills de lärt sig att högmod går före fall. Svenska spelare skall vi inte ens tala om och jag nämner inte han som tror, att fotboll består av en spelare.

Jag som har speedway på min favoritlista, sedan jag flyttade från Malmberget, där jag var på många fotbollsmatcher, även ute i byarna runt omkring, jag blir rätt irriterad över dessa fotbollsspelare, som verkar ha gått den förlängda kursen på Dramaten, eller är det möjligen Cirkus? Är de inte ens medvetna om att det finns kameror, som kan återskapa situationen i slowmotion och då ser man exakt vad som hände.

imse vimse spindel klättra uppför trå....

Nej, tacka vet jag speedwayförare, de stiger upp från en våldsam vurpa i höga hastigheter, de spelar inte skadade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar