lördag 28 december 2013

Alla de här som höjt Zlatan Ibrahimovic till skyarna, de kan nu ta och rannsaka sig själva.

Det må vara så att en fotbollsspelare utmärker sig, som en duktig spelare. Men jag vet inte. Jag har hängt på åtskilliga fotbollsmatcher i mina dar´och ett har jag lärt mig: en duktig fotbollsspelare är inte något annat än en i laget.

Det är inte bra att sätta etiketter på folk, men det är inte första gången som Zlatan Ibrahimovic har visa klara drag av en ohälsosam hybris och en otrolig nonschalans.

Under all kritik är det, att fotbollsförbundets ordförande Karl-Erik Nilsson, lägger sig flat för det inträffade och inte har någon kommentar alls ang. Zlatans kvinnofientliga och kvinnoförnedrande uttalande. 

Jag hoppas verkligen att sponsorerna lägger sina pengar på spelare värdig att vara riktiga förebilder, det är inte Zlatan.

Barn och ungdomar, av båda könen, behöver inga dåliga förebilder: http://www.svd.se/sport/zlatan-kritiseras-av-huvudsponsorn_8853514.svd



Dåliga förebilder som Zlatan behöver ingen.
 

4 kommentarer:

  1. De enda som Zlatan är en förebild för verkar vara kvällstidningarna. Inte en dag går utan att det skrivs nåt om honom. Han har en medfödd knepig inställning till kvinnor tror jag. Hans ursprung kanske berättar en hel del om hans syn på saker. Jag vill inte framstå som någon rasist, i dagens Sverige får man ju inte säga saker som de är. Eller kalla folkslag med sitt rätta namn.

    Jag önskar dig en god fortsättning på det gamla året. Och ett Gott Nytt År.

    Mad Max

    SvaraRadera
  2. Vad han har för kvinnosyn det vete gudarna, men att man som lagkapten för svenskt fotbollslag ens skämtar till en journalist (som han nu försökt att stryka över) det är högst anmärkningsvärt och vittnar om ett väldigt dåligt omdöme.

    Lika dåligt omdöme som nu fotbollsförbundets ordförande visat sig ha, eftersom man negligerat vad en lagkapten för herrarnas fotbollslag har uttalat sig om damfotboll. Det visar på en dålig föreningsanda helt enkelt och än en gång. Jag hoppas verkligen att sponsorerna tar detta utspel på största allvar!

    Zlatan själv har inte genom åren visat något större social ansvar, utan enbart odlat det egna egot. För bra många år sedan försökte smågrabbarna som kommer från samma area som Zlatan själv, att nå kontakt med "idolen" och då var han inte ens på långa vägar så känd som nu, utan det var i början på hans karriär. Men det var ett gäng besvikna grabbar som fanns i det programmet. Jag här helt övertygad om att det hade ingen av våra andra duktiga fotbollsspelare "bjudit smågrabbarna på".

    Hans bok "Jag ÄR Zlatan", säger faktiskt en hel del, eftersom normalmänniska säger att man heter si eller så.

    SvaraRadera
  3. Mad Max, God fortsättning själv på det som är kvar av julhelgen och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. http://www.youtube.com/watch?v=pv8vcvS98sk

    SvaraRadera