måndag 14 oktober 2013

På Åland och Schweiz har man inkomstbaserade fortkörningsböter.

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2128629-korde-for-fort-far-bota-800-000-kronor

Men det skulle inte fungera i Sverige, som kör med nolltaxerare, "målvakter" http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5lvakt_%28brottslighet%29 eller att det inte är bilen som binds vid diverse trafiköverträdelser.

I Sverige hyllar och premierar man istället kriminalitet och att en utvald klick får tillgodoräkna sig förmåner och rättigheter, som den etiska & moraliska människan inte ens skulle överväga. Vi har mao ett rättssystem som har havererat och visar tydliga tecken på allvarlig dekadens.

De som satt i system att parkera precis där andan faller på, riskerar inget, eftersom det är "målvakten" som inget äger som åläggs p-boten. En p-bot som förblir obetald. Hade man istället beslagtagit bilen vid utebliven betalning av p-bot hade det genast blivit rättning i leden. http://www.expressen.se/nyheter/obetalda-boter-for-30-miljoner/

Det är hyllandet av brottslighet i det här landet, som får mig att få hjärnsläpp mellan varven. I vissa lägen kan jag även själv känna mig själv väldigt utsatt och distanserad av samhället, det har blivit alltmer tydligt vilket "vi och dom"system som är förhärskande.

Förra veckan dristade jag mig till att vilja gå på bio. Men eftersom jag haft en ny period med rätt häftigt känslobortfall, lät det sig inte göras så där helt enkelt eller smärtfritt. Det kan jag tacka min hängivna arbetsinsats för vid tingsrätten. Samhällets godtyckliga rättssystem gjorde det möjligt, att jag  tillfogades allvarliga kroppsskador. Vara arbetsskadad ger inga favörer, snarare har jag ständigt under de här 24 åren utsatts för samhällssystemets obarmhärtighet, eftersom jag dessutom systematiskt förvägrats det som finns omtalat i arbetsskadelagen. 

Samtliga kvarter kring Biopalatset i Centrala Göteborg, där är det begränsad parkering i 2 timmar. Alla som varit på bio vet att det inte finns en enda film som har den verkliga filmlängdens tid, eftersom man kör reklam i varierande längd och hur mycket är svårt att veta.

Hade jag nu föredragit att ha min bil registrerad på en målvakt, istället för på mig själv, hade jag åkt i det kriminella Sveriges gräddfil. Nu blev resultatet istället ett helt annat. Priset betalades i mänskligt lidande, på gränsen till att jag var på väg att ge upp, förutom att jag också fick betala ett högt parkeringspris och trängselskatteavgift. Naturligtvis också alla andra avgifter och skatter jag betalar i egenskap av bilägare.

Eftersom vi alldeles nyss varit i Oslo, har jag fått skrivet på näsan vilken enorm skillnad det är på trafikvett, trafikplanering, hänsyn och omdöme, i vårt grannland. 

Står det 30, 50, 70, 80 osv. på skyltarna så är det också det som är maxhastigheten som trafiken rör sig i. Man riskerar inte heller att få hälsenorna avkörda, eller mötas av ett illvilligt tutande och viftade, översköljd av en massa otidigheter för att man inte kan springa över vägen, som väl antagligen förväntas här i Göteborg. De är ju så himla viktiga personer de här människorna i den göteborgska bil- och cykeltrafiken!

Jag har inte alltid varit Guds bästa ängel när det gällt hastigheten, men aldrig någonsin på ställen där det varit olämpligt eller betett mig hämningslöst. Jag har också betalat utan knot, även när p-vakterna sett att jag missat p-anvisningen flera hundra meter bort i gatukorsningen och uppsatt högt på en vägg, där vägen svänger in i trånga gränder. Tala om att det är p-förbud det ligger inte för p-vakternas läggning, även om man så knallar rakt över dem sedan de sett att man löst p-biljett och lagt den i bilrutans fönster under deras överseende.

Trafikläget börjar bli väldigt allvarligt och nog måste man börja fundera på allvar att göra något åt de vettlösa hastigheterna och bristen på både omdöme och hänsyn. Kan man inte ta steget från det vettlösa samhället, som alltmer är förhärskande är det illa. Väldigt illa. Jag har börjat få allt svårare att se skillnad i ett diktaturland och vad som dagligen sker i Sverige.

Sedan går det an för hjärntrusten, att sitta och snacka på miljökonferenser och spänna sig sprickfärdig över hur miljövänlig man är i det här landet. Det är mycket snack och lite verksta´, det behöver man sannerligen inte vara kunnig i atomklyvning för att kunna inse. Kan man inte åtgärda det hela så att det finns förutsättningar för att landet skall bli laglydigt, miljövänligt och människovänligt över lag, är det i mina ögon inte mycket till intelligens. Även om nu statsminister säger sig vara ett riktigt stridslejon, eller hur det nu stod på Text-TV igår i anledning av de vikande förtroendet hos väljarna.

vem som verkligen finns bakom masken kan man fundera en liten stund över....




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar