onsdag 2 oktober 2013

Livsmedelsverket och övriga kontrollmyndigheter i Sverige - vad sysslar de egentligen med?

Snart växer det väl aliens i våra kroppar av all skit som vi får i oss, utan att de ansvariga ens lyfter på fingret.

De skyller på EU-regler... hmmm.

Vänta nu vem är det som är en del av EU? Sverige kanske?

Eftersom jag nu ägnat mig åt odlingar sedan jag var en brakskit hög = ca 4 år och besitter kunskaper i hur det går att manipulera lökar/växter till det yttersta bara för att få fram snabbt resultat. 58 år av odlingsvana gör att jag nog upplevt det mesta och har lämnat duvungevärlden bakom mig. 

Alltifrån att jag till en början noterade att holländarna länge var världsledande, ända tills jag förstod, att de var rena amatörerna i förhållande till vad som skedde i USA, med genmanipulering på bred front: ända in i det vi äter/stoppar i oss/får i oss. 

Vi får in det i kroppens system. Ungefär som om det skulle sakna betydelse. 

Det är ju inte så att vi skiter ut det hela, utan det lagras i våra kroppar och förs vidare till nästa generation. Dvs. så länge vi nu kan det. Det är väl bara en tidsfråga innan alla har omvandlats till det omöjliga att alstra nya generationer. Så på det sättet har den omdömeslöse Putin helt rätt.

När man hunnit så långt, att man inplanterat gifter i själva fröet, då tycker jag att det är alldeles förskräckligt, att det hela bara får fortgå. Genmanipulation är verkligen skrämmande, eftersom det hela handlar om pengar. Man bryr sig inte i följderna, bara man kan tjäna pengar lättvindigt. Profiten i första rum, hur det går med resten, eller i framtiden, det skiter man i bara man själv gör sig snabba Cash och överta makten. 

Jag satt igårkväll och såg en film, som hade sin grund i författaren Naomi Kleins bok "Chockdoktrinen", på Canal+ utbudet. En mer skrämmande världsbild går nog knappast att uppvisa, hur utstuderat jävligt USA har handlat runt om i världen.

Världens ondska gror onekligen. Det är samma sak som håller på att hända med all världens växter. Vår basala grund till en framtid.

Även om det nu samlas in frön till växtbanken, tror jag nog är vi redan är så illa ute på vårt jordklot. Blotta tanken på vilka katastrofer som väntar oss, skrämmer rent ut sagt skiten ur mig. Varför har jag satt barn till världen, som i sin tur fött barn. Vad är det för framtid som väntar dem, när pengar och makt är det enda som tycks växa sig starkare.

De verkar vara i förstadiet som var med Holländska lökar/växter som är/var så manipulerade, att de står i blom när som helst för att därefter bara stendö´ och inte ha någon fortsatt växtkraft...

Det är en sak. Men när man börjar upptäcka kvisttomater, som man stoppar i sig med samma fenomen. Då har det gått väl långt utför, utan att de s.k. kontrollmyndigheterna har en susning om vad de egentligen bistår och rycker på axlarna åt.

Jag hade därför ett intressant telefonsamtal idag med Livsmedelsverket, i anledning av att dottern igen, hade gjort ett intressant fynd bland matvarorna, som skulle intas. Men självklart var det inte Livsmedelsverkets ansvar. Jag kunde väl ringa miljökontoret i Göteborg istället, det var ju ändå ett lokalt problem, eftersom det såldes i affär i Göteborg! NU kunde jag inte hålla mig från att gapflabba rakt in i telefonluren:

Skulle Göteborgs miljökontor besitta några dylika kunskaper, eller kunna agera på rätt sätt om inte översta toppen av vår myndighetshierarki går bet. Skulle inte tro det!

Göteborgs stad som själva dumpar rakt ut i naturen i område, som har en Natura 2000 stämpel på sig! Skulle inte tro det heller...

Ja, men då kunde jag väl ringa till SLU. 

Tok gjorde som annan tok bad:

Jag ringde SLU i Alnarp därför att nu vill jag verkligen veta hur det kommer sig att något dylikt överhuvudtaget kan inträffa, som bilderna här nedan skall visa. Men det blev döda linjen... vad annars.
Den observanta dottern upptäckte att något mysko var på gång inne i kvisttomaten från Spanien, som skulle skivas och läggas på macka.

Hon pillade därför lite i de områden där det visade på att något höll på att hända.

Voilá! Vad som hände, när lite skal befriades från kvisttomaten. Rena rama tomatväxhuset, allt i ett!

Här skall nu därför bli tomtodlingsförsök, eftersom den här tomaten inte var ensam.

Nog har jag varit med om att odla fram nya växtutskott från lök, olika kålsorter, morotsblast etc. som fått ligga framme och alltid tagit från ur mina odlingar, eftersom jag då förvissar mig om att jag verkligen har eko-frön i min hand. Men kvisttomater? Nu går mitt huvud på högtryck....

Det får mig att tänka på det skräckscenario, som min syster höll på att skrämma livet ur mig med, när jag var liten och hade råkat svälja en plommonkärna. Hon sa att nu skulle kärnan gro i min mage, förstod jag verkligen vad smärtsamt bara det skulle bli. Ett plommonträd skulle växa upp genom min kropp och när den hade hunnit längst upp i mitt huvud skulle den spränga ut grenarna genom min näsa och mun och samtidigt skulle hela min hjärna sprängas i bitar: POFF! när trädet växte vidare ut i luften från min kropp, eller tja, det som skulle vara kvar av min kropp.

Hela jag skulle bli en växtplats för ett nytt plommonträd... jag skulle bli smärtsamt urholkat och när trädet hade urholkat hela min kropp, så skulle den slänga ut resten av rötterna i marken och fortsätta att växa där.


Hmmm....

Gör nog sig finfint som en ny variant av sagor för nutidsbarn, eftersom det inte finns någon farstu mer för vare sig det ena eller det andra för de stackars uppväxande liven. 

Jag betvivlar att min syster den här kvällen på Barongatan i Malmberget, egentligen visste vilken visionär hon egentligen var. Rena rama uppföljaren av Jules Verne eller Francis Bacon, eller rent av ända längst tillbaka till Gilgamesheposet. 

Plötsligt har jag fått en helt ny syn på min syster. Allt detta pga. ett par tomater!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar