söndag 7 april 2013

Fotoexperiment och bilder berättade eller visade kan det bli nästan vad som helst av.

Herr H har fönsterkameragluttat på mig och Oskar uppe i Jr:s hus.

Mitt kameraexperiment för att se hur långt håret var, innan jag klippte mig.

Dotterns fotoexperiment är alltid lika överraskande roligt att titta på

Hon har en förmåga att ta vackra bilder, men det kan nog bero på hennes konstnärsådra. Här en cykel som fallit offer för både frost och kanske också för en cykeltjuv.

Fånga ögonblickets tankar

Fotoexperiment med solljus och växter finns det en hel del vackert av

här har hon låtit skuggorna i fönstret göra sitt i svart vitt

En av våra lavalampor

En "vaksam blick" ur betydelsen Argusöga. Sparad från/ur min 50-årsbukett, som jag fick av mina söner. Slump eller så mindes de hur jag inte använde rösten när de var små och gjorde ofog. En blick fick dem att förstå vad det var fråga om. Precis på samma sätt som min mamma gjort med mig.
Påfågelsfjädern kom även till användning, när jag skulle förklara för 4-åringen vad Argusöga betydde. Då var också berättelsen ur den grekiska mytologin en naturlig bit. Jätten Argus med de 100 ögonen och hur påfågelns stjärtfjädrar kom till.  - Något som Tudor-epoken tog fasta på ur ett konstnärligt sätt.
  


2 kommentarer:

  1. klicka på bilden av den frostiga cykeln så kommer den i förstoring. Vilken proffsbild!

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är duktig. Finns otroliga bilder som hon tagit, men dem får man vara rädd om så att de inte blir godtyckligt "allmänt gods".

    SvaraRadera