tisdag 27 mars 2012

Snacka om sågning!

- den 27 mars 2012, kl 01:13

Ibland blir jag inte så lite imponerad av hur olika vi människor är kapabla att tänka.

Ta bara den här snubben, som sågade av sig foten, bara för att slippa arbeta. Snilleblixten måste dessutom ha trillat ner från den utmattade och förvirrade hjärncellen så där i sista ögonblicket, eftersom han sågade av sig foten, bara några timmar innan hans arbetsförmåga skulle utredas av arbetsförmedlingen.
Hur tänkte han egentligen, när han satt där och filosoferade.

- Få se nu. Skall jag kapa av mig huvudet. Huvudet är det ändå inte så mycket bevänt med. Lika med händerna. Äh... jag tar och kapar av mig foten, då ser jag i alla fall vad jag gör, när jag skall hysta in den i ugnen.

Säga vad man vill, men ett gediget jobb gjorde han i alla fall. Inte bara att han sågade av sig sin fot hemma i sin egen verkstad. Han slängde in foten i en ugn och ringde själv ambulans.

Hur snillrika tankar man hade på TT-Reuters-AFP, kan jag även lägga pannan i djupa veck över, eftersom man också skrev att foten inte gick att räddas...
Hur tänkte de då, att han skulle gå omkring med en transplanterad förkolnad fot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar