fredag 29 oktober 2010

SMS på villovägar

- den 29 oktober 2010, kl 17:38

förstora
I dagens snabba tekniksamhälle kan mycket galet onekligen hända.

Jag fick ett sms där texten löd kort, men väldigt rakt på sak:

- vill du bli min KK?

Det var rätt tidigt på morgonen och vi var just på väg ner för att äta frukost. Jag funderade en stund, diskuterade sms:et med Herr H och sms:ade tillbaka:

- och vem är det som frågar?

Svaret dröjde en stund, men lydigt skrev den unge förmågan sitt namn och lade till:

- å vem är du?

Jag knappade in ett nytt sms:

- Gun, ditt pucko!

Nytt sms anlände:

- oops, det blev visst fel knapp... tjaba, hur e läget?

...........

Vid hemkomsten berättade min yngste son skrattande för mig, att han hört att jag fått ett erbjudande via sms. Den unge förmågan hade erkänt misstaget och sagt:

- jag skickade ett sms till din morsa av misstag.

När de hade fått veta vad som stått i sms:et utbröt gapskratten.


Sensmoral: Man skall nog inte ha gamla tanter inprogrammerade i sin telefonbok tillsammans med unga pumor.

1 kommentar:

  1. Shit happends...hehe
    Anmäl >Lasse Å (2010-10-30 11:21:51)

    "Liknande tavla" Stötte ihop med en överförfriskad kvinnlig kollega under ett av mina nattpass. Efter att vi sagt "Hej då!", så slängde jag iväg ett sms efter henne. Någon minut senare fick jag svar ... Bara det, att jag hade råkat knappa in fel nummer och väckt, en för mig vilt främmande person. Vad personen ifråga svarade på mitt (icke helt rumsrena)sms tänker jag inte i detalj gå in på, men sms:et avslutades med ett; "Din djävla IDIOT!"
    Gissa om jag skämdes ...
    Trevlig Helg!
    Anmäl >Julle (2010-10-30 09:26:04)

    SvaraRadera