torsdag 14 april 2011

Skruvat och korkat och nu talar jag inte om några flaskor vin.

- den 14 april 2011, kl 17:32

Det hände något förvecklingsroligt. Vem vet det kanske rent av hänt fler gånger än vi ens kan ana oss till, under de här 15 åren som jag och "hushänget" delat bostad och liv under lösliga förbindelser. Dvs. vi är inte gifta.

"Hushänget" brukar kärleksfullt presentera mig som:

- Det här är min fru-sambo, Gun.

Jag har noterat att en del flackat lite förvirrat med blicken och fått en märklig munhäfta, innan samtalet tagit sig igen. Medan andra bara glatt hälsat och fortsatt prata på. Men häromsistens fick vi ett hjärtligt skratt, när det visade sig, VAD som kanske varit anledningen till de något märkliga beteendena vid presentationen, för någon som inte haft koll på hur vårt privatliv sett ut.

"Hushänget" hade sagt till läkaren:

- Min fru-sambo, tycker att leverfläcken på min rygg börjat se ohälsosam ut.

- Vad sa du? hade läkaren sagt förvånat och spärrat upp ögonen. Har din fru en sambo, som har koll på din leverfläck?

Dvs. han hade tyckt att "hushänget" sagt:

- Min frus sambo...

Ja, milda morötter och heliga bananer hur det kan bli...

Då är bara fråga. Vad trodde läkaren, att vi levde i för mysko förhållanden, innan han fick det förklarat för sig vad som sagts.

Men framförallt vad har det rört sig i huvudet på de här människorna, som tystnat vid denna presentation och som flutit ut i förvirrade blickar och verkat totalt bragt ur fattningen. Där har denna presentationen "förvärrats" av märkliga familjeförhållanden. Någon är gift med någon som har en sambo, som är "lesbian?"... kanske...



Bilden lånad från http://bigganed.blogspot.com/ med hennes tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar