tisdag 14 september 2010

Signaturen "lever livet på malmsta".

- den 14 september 2010, kl 23:17

förstora
Jag fick ett telefonsamtal av en mycket upprörd person, som frågade mig om jag hade läst ditt tragiska inlägg, som man hade släppt igenom i min blogg. Det hade jag inte då. Men nu har jag gjort det.

Jag kan bara spontant tycka att det är djupt tragiskt, att du återvänt efter 10 år. Blivit så moraliskt skadad och indoktrinerad av ditt arbete hos LKAB, att du inte ens vet vart du bor: på Malmsta, eller utanför knuten i Gällivare, eller på "stan".

Jag förstår av ditt inlägg att du är en "riktigt duktig idiot". Eftersom det i dina framtidsvisioner ingår, att om jobbet hos LKAB någon gång tar slut, skall du bli en bitter sjukpensionär och kanske bosätta dig i Göteborg.

Jag förstår av allt detta och din signatur, att du är en sån där som V-gänget i Järna är, som mer än gärna "rockar röven av högern". V-gänget är ju även där lierade med S-gänget. Det är nog t.o.m. väldigt enkelt för dig att leva upp till det lågvattenmärket, av din egen berättelse att döma.

För att uppfylla detta kriteriet, "rocka röven av högern", behöver man inte göra några större ansträngningar. Till det behöver man bara vara ett riktigt rövhål själv och det kriteriet förstår jag att du också med råge uppfyllt.

1 kommentar:

  1. Med tanke på luftkvaliteter i gruva, malmbehandlingsverk och Vitåfors överhuvudtaget är sannolikheten stor att signaturen Lever livet på Malmsta kommer att bli om så inte bitter förtidspensionär så i a f bitter pensionär. Jag har försökt hitta analysprotokoll berörande mätningar av luftkvalitet i gruvan och kammat noll. Någon som vet hur få tag i åtminstone ett?
    Anmäl >analysprotokoll önskas (2010-09-15 09:39:59)

    SvaraRadera