torsdag 2 april 2020

Mat som inte är mat är det verkliga hotet mot människan = bl.a. Corona blir följden.

Nattliga tankar, som jag väcks av:

Majoriteten av de kända fall av det nya coronaviruset, som inträffade före årsskiftet, de har koppling till Wuhan Huanan Wholesale Seafood Market i Wuhan. 

Tidigt fanns bilder på hur arbetare i skyddskläder fångat in en stor salamander, som ska ha rymt från Huanan Seafood Market i Wuhan där coronautbrottet startade.

Marknaden stängdes av myndigheterna i början av januari.

Jag tänker på den tiden när mina grabbar hade ett smärre zoo hemma hos oss. De hade även salamandrar ett tag och för mitt liv skulle jag inte ens tänka tanken ut att äta salamandrar! Ryser vid blotta tanken på dem...

IÄCK!!!

Jag tänker på de nya påhitt i "matväg", som bara enligt mitt sätt att tänka inte är mat. Det är bristen på mat som fått dessa människor att äta allt möjligt jox och vi västerlänningar är så himla korkade, att vi anammar allt möjligt utan att tänka efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar