måndag 6 maj 2019

Bytte plats igår från sängen i sovrummet till TV-soffan i vardagsrummet. Varför? Jag skulle se på den direktsända partiledardebatten.


Ja, jag kan hålla med den som nu tänker "men varför gjorde du det, var det inte givet hur det skulle låta?"

Jag hängde med till det blev avbrott för nyheterna då växlade jag kanal och såg deckaren Vera, en av mina favoriter. Inget flashigt yttre utan enkelt sunt förnuft, ungefär som kriminalserien från Shetlandsöarna, med kriminalkommissarie Jimmy Perez (Douglas Henshall) som löser mordgåtor.

Med tanke på vad som hade utspelat sig under första delen av partiledarutfrågningen insåg jag att resten inte skulle bli till det bättre.

För mig är det en fullständig gåta hur någon kan förbli socialdemokrat, de har ju t.o.m. frångått sina egna grundläggande principer allt bara för att behålla makten! En partiledare som låter som ett evigt hack i skivan och som motsäger sig själv hundra gånger om, hur trovärdigt är det? Sparkar och spottar på de mest sköra här i landet. Nej, tvi vale för dylika förljugna människor.

Vad som höll på att reta gallfeber på mig var hur hela den s.k. ansvarstagande flanken (Regeringen) stod och FLINADE hela tiden, ungefär som som de var inbjuda till något dagispartaj!

Det måste vara något allvarligt som fattas dem, eller kan man verkligen bli så intelligensbefriade när man inte har behövt ha ett riktigt arbete någonsin...

Köttfärs för en pensionärsplånbok

Antalet hemlösa över 65 år i Sverige har ökat med drygt 23 procent på sex år enligt socialstyrelsens sista räkning och värre har det blivit sedan den gjordes:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/akut-hemloshet-okar-stort-varje-dag-blir-ett-barn-hemlost/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar