fredag 24 juni 2016

Zlatan Ibrahimovic har intagit platsen som fotbolls EM:s ohotade och överlägsne looser med sina 35 röster i Spanska Marca.

Ursäkta, men ibland är skadeglädje den enda sanna glädjen.

Hoppas det täpper igen truten på honom och att han lär sig att hantera svenska damfotbollslaget nästa gång på det sätt som anstår en RIKTIG idrottsman.

Det är väl så när hybrisen slår till.


Tre matcher, 1 poäng och 0 gjorda mål - bortsett från ett som Irland satte i egen kasse. Inte ett enda skott på mål... Oj, oj, oj... helt uppenbart är det alltjämt bättre att gå och se när smågrabbarna spelar.
Det skall bli himla skönt när det INTE är fotboll dygnet runt som står och skramlar på TV:n. Å andra sidan har Herr H sovit rätt gott till TV:n, det är väl bara en del matcher som han hållit sig vaken igenom och då har det låtit desto mer om honom.

Inte är det så mycket bättre med alla repriser som SVT står för varje år fr.o.m. maj och sommaren ut. Man kan undra vad Public service gör med licenspengarna egentligen. För egen del bryr jag mig inte, men jag tänker på alla de människor som sitter ensamma och bara har TV:n som enda glädjeämne.

Peppar peppar ta i trä, måtte jag aldrig hamna där i alla fall.

Själv ser jag fram emot att Sommarpratarna på P 1 börjar. Det brukar ju vara hög och lågvatten, men rätt intressant. Människor och människors tankar intresserar mig helt enkelt. Det är väl egentligen bara en ende som får mig att spontankräkas bara jag ser namnet! Parasiter har jag svårt för speciellt de som lever på döda.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=6448529

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar