söndag 27 mars 2016

Idag är det min stora protestdag - mot sommartiden!

Den är visserligen rätt lam idag eftersom jag fått vakna av mig själv.

Men hade det nu varit en vanlig vardag hade hela mitt batteri av sura molekyler knorrat ihop sig i protest, därför att ingen skall komma och försöka lura i mig att det inte gör någon skillnad i att stiga upp kl. 05.10 istället.

Jag förstår inte hur man inte kan låta bli att känna det i hela kroppen, som en del hävdar att det inte är någon skillnad. Framförallt förstår jag inte vitsen med att hålla på att ställa om klockan.

På senare år har t.o.m. vetenskapen kunna belägga det hela med att det inte är hälsosamt för kroppen.
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/sommartiden-skordar-manga-liv/


Jag har skrivit det förr och jag gör det än en gång: jag och korna vi protesterar vilt. Jag ser fram emot att något parti ställer sig upp i den svenska riksdagen och använder insidan av huvudet för en gång skull. Det här är verkligen ett hälsovådligt påhitt att svischa om klockan till sommartid.

Idissla vidare tänker du säkert, eller så är du helt på min sida av det kroppsliga förståndet och så är vi genast fler i skaran av kroppsligt lidande personer, som varje år blir utsatta för denna tortyr.
 

Min sommartidsklocka ser ut som Salvador Dalis, helt förvriden i en enda lång grotesk form.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar