lördag 7 februari 2015

Undra om det är många män, som är avundsjuka på mitt hårkokta förnamn: G U N

Igår trillade det ner ett mail (igen), som jag inte visste riktigt om jag skulle skratta eller gråta åt:

----- Original Message -----
From: MaxMan
To: min mailadress stor här!
Sent: Friday, February 06, 2015 9:49 AM
Subject: Få kroppsbyggnad du alltid velat!

FÅ STÖRRE MUSKLER SNABBT OCH EFFEKTIVT!
Revolutionerande ny formel för att öka din muskeltillväxt och ämnesomsättning
  • Ökar snabbt muskeltillväxt
  • Ökar din energinivå
  • Säker och naturlig
Vi har rest runt i världen för att utveckla den mest effektiva formeln för muskeluppbyggnad och fettförbränning. Maxman är för män som vill ha en tvättbräda, atletisk och en attraktiv kropp. Män som inte nöjer sig med en medioker kropp och vill se muskulös och kraftfull ut, detta kommer att sätta dem i en helt annan kategori.
Beställ Nu






Detta är en annons.
Klicka här för att avregistrera dig från framtida utskick.
10685-B Hazelhurst Dr. #15891
Houston, TX 77043
I vart fall verkar det som om avsändaren/na fått allvarliga hjärnskador av intaget av Max Man. - Det enda som framgår av innehållet är att plånboken lär bli tom ganska snart, lika tom som huvudet torde vara på den som beställer Max Man.

Vad innehållet består av är väl skrivit i stjärnorna, som vanligt. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan stoppa i sig något som inte ens innehåller en varudeklaration. Än mindre några studier om det verkligen är något bra, eller helt enkelt livsfarligt. Tror man att man är odödlig eller vad, när man beställer något dylikt? Det måste verkligen vara att köpa grisen i säcken och inte veta vad som kan hända.

För många år sedan kollade jag återvinningstunnorna, på en kriminalvårdsanstalt (ingen nämnd och ingen glömd) där endast män var intagna. En skrämmande syn! Visserligen är det bra att träna, men knappast den inputen de behöver. De preparat (kosttillskott?) som låg i högar i form av tomma plastburkar av modell större, visade sig senare att de slutligen blev stoppade pga. det livsfarliga innehållet. Tänk att det skulle ta sån´jädrans lång tid innan svenska myndigheter vaknade. Men ännu cirkulerar det väl runt en massa skit.

Man kan undra hur många offer som finns i spåret på en "hulk-kropp". Helt vansinnigt.


Personligen känner jag många kroppsbyggare, såväl manliga som kvinnliga, som det gått riktigt åt skogen för. Det är många pållar som är ute på grönbete, i bästa fall.

Vad är det för fel på bra och närande kost och lagom med motion. Visst, jag om någon förstår den som har ett kroppsligt behov av att ta ut sig, eftersom jag själv mår väldigt gott av att göra det. Kan man inte göra det via kroppsarbete är idrott alls ingen tokig väg. I vart fall håller träning min hjärna i trim och idag kan jag dessvärre inte göra något annat än just träna, eftersom biten kroppsarbete sedan 24 maj 1989 är en saga all. Men jag har inte gjort mitt idrottande till ett missbruk. Därför att man bör komma ihåg att vågskålarna måste ligga i balans, när det gäller allt. Varför vara slav under en ohälsosam barlast, vad än det nu rör sig om.

Livet är alltför kort för att hanteras på ett vårdslöst sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar